Η όλη εξέλιξη της υπόθεσης έδειξε ότι η κοινωνική ανοχή σε ότι αφορά το φοροκυνηγητό έχει πεπερασμένα όρια, τα οποία προφανώς ξεπεράστηκαν από τις αρχές, όπως κατέστη σαφές. Όταν έχουμε εξέγερση και πολιορκία ενός αστυνομικού τμήματος όλη την νύχτα στην … Ύδρα εύκολο είναι να φανταστούμε τι μπορεί να συμβεί σε άλλες περιοχές όπως π.χ. στην Κρήτη.
Δεν είδαμε να γίνεται αντίστοιχη κινητοποίηση π.χ. όταν προσάραξε η θαλαμηγός με σημαία Μάλτας μεταξύ Χίου και Οινουσσών και επιτράπηκε στην τουρκική Ακτοφυλακή να εκτελέσει αποστολή έρευνας διάσωσης όχι απλώς εντός των ΕΧΥ, αλλά επάνω σε ελληνικό έδαφος, αφού οι βραχονησίδες Πρασονήσια είναι ελληνικό έδαφος.
Το περιπολικό ανοικτής θαλάσσης ΛΣ 070 με κανονικό πυργίσκο πυροβόλου στην πλώρη του (κατ’ αυτό τον τρόπο οι κάτοικοι που επικοινώνησαν με το defencenet.gr μέσα στον καταιγισμό καπνογόνων και δακρυγόνων που έριχναν τα ΜΑΤ θεώρησαν ότι πρόκειται για πλοίο του ΠΝ) αντί να περιπολεί στο Α. Αιγαίο ή να μεταφέρει προσωπικό στην Χίο που κατακαίγεται, μετέφερε ΜΑΤ για την σύλληψη ενός ταβερνιάρη στην Ύδρα!
Και το ερώτημα που ίσχυε και για την περίπτωση που είχε διαθέσει πλοίο το Πολεμικό Ναυτικό, είναι: Έχει δικαίωμα το Λιμενικό να εμπλέκεται σε επιχειρήσεις εσωτερική καταστολής; Όχι! Κατηγορηματικά, ΌΧΙ!
Θυμίζουμε ότι το 2009 ο τότε υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και σήμερα πρόεδρος των Ανεξάρτητων Ελλήνων, Πάνος Καμμένος είχε αρνηθεί την χρήση ανδρών του Λιμενικού στην αναχαίτιση εντός του λιμανιού του Πειραιά των αγροτών της Κρήτης που έρχονταν με το πλοίο της γραμμής για να διαδηλώσουν μπροστά την Βουλή και η όλη επιχείρηση έγινε από την Αστυνομία.
Το Λιμενικό δεν είχε κανένα δικαίωμα τότε, όπως και δεν είχε κανένα δικαίωμα τώρα (όπως άλλωστε και το ΠΝ) για να μεταφέρει αστυνομικές δυνάμεις προς εσωτερική καταστολή στο νησί. Ειδικά και από την στιγμή που το ΓΕΕΘΑ έχει εντάξει και το Λιμενικό στην Δύναμη Ταχείας Αντίδρασης (και πολύ σωστά έπραξε κατά την εκτίμησή μας-το σωστό να λέγεται).
Έχουμε λοιπόν μία λιμενική δύναμη που είναι ενταγμένη στον μηχανισμό Ταχείας Αντίδρασης του ΓΕΕΘΑ και εμφανίζεται να μεταφέρει … ΜΑΤ στην Ύδρα για να συλλάβουν έναν ταβερνιάρη! Αδιανόητες καταστάσεις.
Από εκεί και πέρα υπάρχει το θέμα της κλιμάκωσης. Είναι πρωτοφανής η κλιμάκωση και η επίδειξη ισχύος που επιλέχθηκε από την κυβέρνηση για μια σύλληψη ενός ταβερνιάρη που δεν έκοβε αποδείξεις. Εμείς ως υπόθεση εργασίας δεχόμαστε ότι το ΣΔΟΕ είχε απόλυτο δίκιο και έπραξε τα δέοντα όπως ο νόμος ορίζει. Από εκεί και πέρα η διαχείριση του όλου θέματος από την πλευρά των αρμοδίων αστυνομικών οργάνων απλά εξέθεσε την ηγεσία και της ΕΛΑΣ και του υπουργείου Δημόσιας Τάξης.
Συνολικά, πως είναι δυνατόν ένα κράτος να διαθέτει για εσωτερική καταστολή ενός ταβερνιάρη που δεν έκοβε αποδείξεις, τέτοια δύναμη και “να σφυρίζει αδιάφορα” όταν η Τουρκία παραβιάζει διεθνείς συνθήκες και αρμοδιότητες στο Αιγαίο; Ούτε ένα διάβημα δεν έγινε από το υπουργείο Εξωτερικών (εκτός και αν έγινε και δεν ανακοινώθηκε) στην Άγκυρα για τα “νέα Ίμια” στα Πρασονήσια μεταξύ Χίου και Οινουσσών. Εκεί όφειλε να είναι το ΛΣ 070, όχι στην Ύδρα…
Απόδειξη η φωτογραφία – ντοκουμέντο που δημοσιεύουμε στην πρώτη σελίδα και το ρεπορτάζ που είχαμε κάνει στο defencenet.gr στις 5 Οκτωβρίου του 2010 για το πόσο πολύτιμο είναι το σκάφος ΛΣ 070 όταν η μια τουρκική φρεγάτα αποπειράθηκε να το εμβολίσει. Διαβάστε ένα τμήμα από το δημοσίευμα εκείνο και θα καταλάβετε:
“Δολοφονική απόπειρα κατά του πληρώματος περιπολικού του Λιμενικού από τουρκική φρεγάτα σημειώθηκε χθες λίγο έξω από την Ψέριμο.
Το τουρκικό σκάφος, όπως μαρτυρούν και οι φωτογραφίες που επίσης φέρνει κατ’ αποκλειστικότητα στην δημοσιότητα το defencenet. gr, κινήθηκε πάση δυνάμει κατά του ελληνικού σκάφους (ΠΑΘ 070), προσπαθώντας να το εμβολίσει στη μέση. Το ελληνικό σκάφος διασώθηκε μόνο χάρις στα ανακλαστικά του κυβερνήτη και του πληρώματός του αφού κατέφερε για λίγα μόλις μέτρα να αποφύγει την πλώρη της τουρκική φρεγάτας F492 Gemlik (πρώην USS Antrim) κλάσης O.H.Perry, η οποία κυριολεκτικά θα το έκοβε στα δύο.
Η απίστευτη πρόκληση (αν και πλέον ο αντίπαλος είναι για όλα ικανός και δεν τίθεται θέμα χαρακτηρισμού των προκλήσεων του ως «απίστευτες») σημειώθηκε όταν το ελληνικό περιπολικό παρακολουθώντας έναν ιστιοπλοϊκό αγώνα που ξεκίνησε από την Γαλλία και θα κατέληγε στο τουρκικό λιμάνι του Ντιντίμ, απέναντι από την Ψέριμο, πλησίασε τα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Η φρεγάτα F492 Gemlik βλέποντας το ελληνικό σκάφος, να πλησιάζει έφυγε πάση δυνάμει από την άλλη πλευρά του κόλπου και έβαλε πλώρη κατά του ΠΑΘ,με αριθμό 070. Το ελληνικό σκάφος προσπάθησε να επικοινωνήσει στη συχνότητα κινδύνου με την φρεγάτα που κατευθυνόταν εναντίον του, αλλά μάταια.
Κανείς δεν απαντούσε και η απόσταση όλο και μίκραινε.
Βλέποντας ο κυβερνήτης του σκάφους ότι σε λίγο θα ήταν αργά ξεκίνησε και αυτός πάση δυνάμει ελιγμούς αποφυγής και τελικά τα κατάφερε για λιγότερο από … 50 μέτρα(!) να αποφύγει τον εμβολισμό.
Στην πρώτη φωτογραφία έχει τραβηχτεί ελάχιστα δευτερόλεπτα μετά την απομάκρυνση του ελληνικού σκάφους και διακρίνονται με σαφήνεια οι πορείες των δύο σκαφών. Εκεί που βρίσκεται η τουρκική φρεγάτα λίγα δευτερόλεπτα πριν ήταν το ελληνικό περιπολικό!
Και δεν πρόκειται για απόπειρα «επακούμβισης» δηλαδή για πλευρικό «σκρινάρισμα» σκαφών που ορισμένες φορές συμβαίνει, μεταξύ των σκαφών Λιμενικού και τουρκικής Ακτοφυλακής σε «καυτές» ζώνες όπως τα Ίμια. Πρόκειται για κανονική απόπειρα εμβολισμού. Στην δεύτερη φωτό φαίνεται το τουρκικό σκάφος να έχει πάρει πορεί καταπάνω του ΠΑΘ-070″!
defencenet
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.