Απίστευτο κι όμως ελληνικό! Πλοία στη Millenium από τη NEL με αντάλλαγμα κούρεμα χρέους

Με τις ευλογίες της κυβέρνησης και με υψηλές διασυνδέσεις, ο Μιλτιάδης Μιχαήλ Βάγγερ θα μείνει στην ιστορία των εφοπλιστών ως ο άνθρωπος που χάρισε τα πλοία της εταιρίας του στις τράπεζες! Ο κ.Βάγγερ, πρόεδρος της Ναυτιλιακής Εταιρίας Λέσβου θα ζητήσει αύριο από το Πολυμελές Πρωτοδικείο Μυτιλήνης να επικυρώσει συμφωνία εξυγίανσής της με την οποία η ΝΕΛ θα χάσει τα περισσότερα πλοία της και ο ίδιος θα χάσει 15,2 εκατ. ευρώ!

Αυτό σημαίνει ότι τα περισσότερα πλοία της εταιρίας θα ανήκουν στη Millenium Bank, κάτι που θα συμβεί για πρώτη φορά στην Ελλάδα. Τί σημαίνει αυτό; Το τελευταίο colpo grosso στην Ελλάδα!

Στον κ. Βάγγερ, ο οποίος έχει χάσει αρκετά εκατομμύρια ευρώ από την ενασχόλησή του με τη ΝΕΛ και ουσιαστικά κατάφερε να πετύχει μείωση της αξίας της εταιρίας και να τη φορτώσει με δάνεια πολλών εκατομμυρίων ευρώ. ιΚάτι αντίστοιχο είχαν πράξει τα golden boys της Αγροτικής Τράπεζας ,με την ίδια την τράπεζα και τις οικονομικά ισχυρές θυγατρικές της, την Ελληνική Βιομηχανία Ζάχαρης και την γαλακτοκομική εταιρία Δωδώνη.

Η Αγροτική φόρτωσε ως δήθεν μητέρα-εταιρία με δάνεια με τοκογλυφικούς όρους, βουλιάζοντάς τις στα χρέη, ενώ την ίδια ώρα μοίραζε απλόχερα φιλικά δάνεια σε ΝΔ και ΠΑΣΟΚ. Υπάρχει όμως μια διαφορά στην περίπτωση της NEL. Πρόκειται για μια ιδιωτική εταιρία που δίνει ψωμί σε εκατοντάδες οικογένειες με καταγωγή κυρίως από το Βορειοανατολικό Αιγαίο και τη Μυτιλήνη, στην οποία εδρεύει.Επομένως, για ποιο λόγο να γίνει μια τέτοια κίνηση που με μια πρώτη ματιά είναι εντελώς ασύμφορη για τους ιδιοκτήτες της εταιρίας; Οι ιδιοκτήτες της NEL έχουν εξουσιοδοτήσει τον κ. Βάγγερ να αναλάβει την εξυγίανσή της αν και είναι μικρομέτοχος με μόλις 5,7% της εταιρίας στην κυριότητα της εταιρίας του, Antelope Shipping.

Ο κ. Βάγγερ επέλεξε να χαρίσει τα περισσότερα πλοία στις τράπεζες με αντάλλαγμα να μειώσουν το χρέος της σε σημαντικό βαθμό, αλλά δεν θα το διαγράψουν. Αυτό συμβαίνει ταυτόχρονα με το γεγονός ότι οι ίδιοι οι ιδιοκτήτες παραδέχονται ότι η εταιρία λειτουργεί με την ανοχή του απλήρωτου προσωπικού.

Στα μέσα του προηγούμενου μήνα, μάλιστα, ο διευθύνων σύμβουλος της NEL, Γιάννης Αβραντίνης, απείλησε με διακοπή δρομολογίων στην περίπτωση που το Δημόσιο δεν της εξοφλήσει 31,8 εκατ.ευρώ που της οφείλει. Φαίνεται ότι με την πάροδο των ημερών, το κράτος έκανε πίσω στις παρεμβάσεις απέναντι στη NEL και η εταιρία σύναψε το μεγαλύτερο οικειοθελές κούρεμα δανείων και απαιτήσεων στην Ελλάδα σε πρώτη όψη, αλλά με τίμημα πολύ βαρύ.

Οι ιδιοκτήτες της εταιρίας τη χαρίζουν στη Millenium και σε άλλες τράπεζες, από τις οποίες έλαβαν δάνεια, και μετατρέπονται σε διαχειριστές της με αντάλλαγμα να μην απολυθεί κανένας εργαζόμενος, ενώ από τη συμφωνία εξαιρείται και το Δημόσιο που χρωστά στην εταιρία εκατομμύρια ευρώ και το ΝΑΤ!

Ολα καλά για πλοιοκτήτες και τραπεζικούς, μιλημένα συμφωνημένα με αποτέλεσμα έναν κατάπτυστο διακανονισμό με μια εταιρία πλοίων να μετατρέπεται σε διαχειρίστρια πλοίων τραπεζών!

 Ταυτόχρονα, ο Βάγγερ «θυσιάζει» 15,2 εκατ. ευρώ για να εξυγιανθεί η NEL Από που εξασφάλισε τα χρήματα ο Βάγκερ για να δανείζει και να χάνει όσα δάνεισε με τόση ευκολία και τελικά τα θυσιάζει ή όχι;

Μήπως από άλλες τράπεζες;  Και πόσα θα κερδίσουν τελικά τα golden boys των τραπεζών και τα μέλη του διοικητικού συμβουλίου της NEL από τη συμφωνία.

Μήπως οι πλοιοκτήτες γλιτώνουν το βραχνά των χρεών που τα φορτώνεται η τράπεζα που με τη σειρά της δεν σκοπεύει να ζαλίζει το Δημόσιο με διακοπές δρομολογίων για τα χρήματα που οφείλει στη NEL;

Τα θύματα θα είναι οι εργαζόμενοι στη NELπου είναι απλήρωτοι και οργισμένοι και δεν ξέρουν τί θα τους ξημερώσει; Στην πλάτη τους, τράπεζες και εφοπλιστές στήνουν φαγοπότι με το Δημόσιο σε ρόλο..πάπιας που έχει λερωμένη τη φωλιά της, καθώς χρωστά εκατομμύρια ευρώ σε απλήρωτα εισιτήρια και παροχές στην εταιρία.

danioliptes.gr