Κυρίαρχα χαρακτηριστικά της περιόδου αυτής, που όλα γίνονται παρασκηνιακά, σε απόλυτο πέπλο σιωπής και συνενοχής, είναι η προετοιμασία των κυρίαρχων μιντιαρχών της χώρας για την επόμενη μέρα στην πολιτική και οικονομική εξουσία και ο μεταξύ τους πόλεμος για την επιβίωση και τη διατήρηση της ισχύος τους.
Σε αυτό το πλαίσιο της αναμονής και αναδιάταξης του μιντιακού σκηνικού εντάσσεται ο πρόσφατος πόλεμος ανάμεσα στον Γιάννη Αλαφούζο και τον Βαγγέλη Μαρινάκη, μέτοχο έως πρόσφατα στην τηλεόραση του ΣΚΑΪ, από την οποία αποχώρησε έπειτα από επεισοδιακές συγκρούσεις δύο τουλάχιστον ετών. Το συγκρότημα του Νέου Φαλήρου πρωτοστάτησε στην επίθεση εναντίον του 902 TV και της πιθανότητας να μεταβιβαστεί το κανάλι του ΚΚΕ στον Νίκο Χατζηνικολάου.
Η υπόθεση μεταβίβασης του 902 TV παρεμποδίστηκε (;), κάτι που πιστοποίησε και ο Νίκος Χατζηνικολάου κλείνοντας την υπόθεση με δήλωσή του πως δεν είναι η ώρα εισόδου του Real Group στον χώρο της τηλεόρασης.
Η απάντηση στο συγκρότημα του Νέου Φαλήρου από το συγκρότημα Μαρινάκη ήρθε το περασμένο Σάββατο από την εφημερίδα «Παραπολιτικά», που έβγαλε στη δημοσιότητα τα συμβόλαια μεταβίβασης του τηλεοπτικού σταθμού Seven X στον Γιάννη Αλαφούζο.
Αντί δηλαδή της δημοπράτησης της συχνότητας ενός καναλιού που έκλεισε (Seven X), η τότε κυβέρνηση Καραμανλή παρέδωσε το κανάλι στο συγκρότημα Νέου Φαλήρου έναντι 300 χιλιάδων ευρώ. Η αντεπίθεση αυτή είναι ένα μόνο μέρος στον συνολικό σκληρό πόλεμο ανάμεσα στους δύο πρώην συνεργάτες στον ΣΚΑΪ.
Η πρόθεση του Βαγγέλη Μαρινάκη να εισέλθει δυναμικά στον ραδιοτηλεοπτικό χώρο με τη δημιουργία ραδιοφωνικού και τηλεοπτικού σταθμού άναψε το φιτίλι του πολέμου. Πληροφορίες επιμένουν πως το συγκρότημα Γ. Κουρτάκη θα προσεγγίσει στελέχη του Νέου Φαλήρου για το στήσιμο τόσο του ραδιοφωνικού σταθμού, που ετοιμάζεται το επόμενο διάστημα, όσο και του τηλεοπτικού.
Ο δεύτερος μεγάλος πόλεμος της αγοράς είναι για την κυριαρχία στη συνδρομητική τηλεόραση. Η μάχη ανάμεσα στη Nova και τον ΟΤΕ θα κριθεί στους όρους αναχρηματοδότησης των τραπεζικών δανείων και των αναμενόμενων συγχωνεύσεων σε τηλεπικοινωνίες και media.
Οι συγχωνεύσεις εξάλλου είναι η άλλη όψη στον μετασχηματισμό των media-κών συμφερόντων. Τα κυρίαρχα εκδοτικά συγκροτήματα, του ΔΟΛ και του Πήγασου, που είναι και οι βασικοί μέτοχοι και στο Mega, δείχνουν να προετοιμάζονται για την επόμενη φάση αναδιάταξης του σκηνικού. Στην παρούσα φάση προωθούνται οι σκληρές αποφάσεις λουκέτων σε τίτλους και θυγατρικές εταιρείες, στο παρασκήνιο συνεχίζονται οι συζητήσεις – επαφές για τη μεταξύ τους συγχώνευση ή την εξαγορά του ενός συγκροτήματος από το άλλο.
Οι ενέργειες αυτές θεωρούνται αναγκαίες για την αναχρηματοδότηση του δανεισμού τους με τους νέους τραπεζικούς όρους. Ο στόχος πάντως να ενταχθούν τα υψηλά δάνεια των εκδοτικών επιχειρήσεων στα bad χαρτοφυλάκια των τραπεζών εκτιμάται πως θα συναντήσει τη σφοδρή αντίδραση των αντίπαλων εκδοτικών συγκροτημάτων.
topontiki
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.