Σύλλογος Δανειοληπτών
& Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος
Δωδεκανήσου 10Β, 546 26 Θεσσαλονίκη,
Τηλ: 2310522126, 2314318996, www.danioliptes.gr www.radio1d.gr
Περιορισμένη λύση για τους υπερχρεωμένους Έλληνες της ΤΡΟΙΚΑΣ και την υποταγή σ’ αυτή της τριμερούς κυβέρνησης
Κατά τις πρόσφατες δηλώσεις του υπουργού ανάπτυξης Κωστή Χατζηδάκη, σε μια προσπάθεια να κατευνάσει τις όποιες αντιδράσεις ακολουθήσουν, στην επερχόμενη ρύθμιση που θα έρθει προς ψήφιση στη βουλή , μόλις το 10% των «κόκκινων» δανείων θα μπορούν να ρυθμισθούν.
Κατά τις δηλώσεις του το εισόδημα του δανειολήπτη δεν πρέπει να ξεπερνά τα 25.000 ευρώ και από το 2010 έως και σήμερα να έχει χάσει το 35% του μισθού του. Στην δε κατηγορία των καταναλωτικών δανείων, μπορεί να ρυθμισθεί μόνο δάνειο που φέρει εγγύηση του ακινήτου.
Εμφανέστατα η ρύθμιση αυτή εξυπηρετεί και τα συμφέροντα των εταιριών ειδικού σκοπού, που εδρεύουν στο εξωτερικό, και αγοράζουν «πακέτα δανείων» Ελλήνων δανειοληπτών από τις Ελληνικές Τράπεζες στο 1/3 της αξίας τους, αφού κατά την εκχώρησή τους κατά το νόμο 3156/2003, αποκτούν και την εμπράγματη ασφάλεια.
Τα ανωτέρω αντιπροσωπεύουν μόλις 25.000 δάνεια, αξίας 5 δισ. Ευρώ, όταν το σύνολό τους ανέρχεται στα 30 δισ. Ευρώ. Αντίθετα, φιλική είναι η ρύθμιση για κάποιες κατηγορίες πολιτών, όπως τους ανέργους και τους ανθρώπους με ειδικές ανάγκες.
Οι δηλώσεις του υπουργού, έρχονται μετά από παλινωδίες πολλών μηνών, μπροστά στην ανυποχώρητη στάση της ΤΡΟΙΚΑΣ προς ρύθμιση όλων των δανείων που είναι στο κόκκινο των Ελλήνων δανειοληπτών και στην φανερή αδυναμία της κυβέρνησης να υπερασπισθεί το κοινωνικό και κατά συνέπεια το δημόσιο συμφέρον.
Η θέση της ΤΡΟΙΚΑΣ και των πιστωτών αποτελεί τροχοπέδη στις ελπίδες των δανειοληπτών για ρύθμιση στεγαστικών και καταναλωτικών δανείων , την ίδια στιγμή που σημειώνεται έκρηξη των επισφαλειών, με τα δάνεια σε καθυστέρηση να φθάνουν τα 50 δισ. Ευρώ.
Το ανωτέρω κυβερνητικό σχέδιο με τη δομή που φέρεται προς ψήφιση στη βουλή, υπό τις προϋποθέσεις που θέτει με αυστηρότητα και απολυταρχικότητα η ΤΡΟΙΚΑ, δεν έχει νόημα ύπαρξης, καθώς αφορά μόλις το 10% των δανειοληπτών και γίνεται ουσιαστικά για λόγους εντυπωσιασμού, αντιπερισπασμού στα ποικίλα προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας και είναι επικοινωνιακού χαρακτήρα.
Το περίεργο είναι, αν και γνωστό στην ελληνική κοινωνία η οποία βιώνει με όρους κατοχής διά της επιβολής δικαίου κατοχής, ότι η περίοδος χάριτος που προβλέπεται κατά την άποψη της ΤΡΟΙΚΑΣ θα στοιχίσει στους πιστωτές και κατ’ επέκταση στο Δημόσιο , τα έσοδα του οποίου ελέγχονται πλήρως από αυτή. Δηλαδή για άλλη μια φορά αποδεικνύεται περίτρανα ότι τα χρέη των τραπεζών επιβαρύνουν τον Ελληνικό λαό, ο οποίος καλείται να γεμίσει τα ταμείου του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους και τελικά να πληρώσει και τα ελλείμματα των τραπεζών που θα καλυφθούν με την ανακεφαλαιοποίηση.
Η καθυστέρηση μιας νομοθετικής ρύθμισης εκ μέρους της κυβέρνησης , που τόσες φορές την έχει εξαγγείλει, προς ανακούφιση των δανειοληπτών, οφείλεται αποκλειστικά στο γεγονός ότι οτιδήποτε πρέπει να έχει την έγκριση των πιστωτών της χώρας.
Με αυτούς αδυνατεί να διαπραγματευθεί, αν και διαθέτει σοβαρά επιχειρήματα, όπως τις πρόσφατες δηλώσεις ΔΝΤ , εκπροσώπων της Ε.Ε. και διεθνών οικονομικών συμβούλων περί αποτυχίας του προγράμματος δημοσιονομικής σταθερότητας, οι μειώσεις των εισοδημάτων και η ανεργία καθώς και το αβάσταχτο των δεκάδων φόρων που επιβάλλονται.
Ανήμπορη λοιπόν να προτείνει εναλλακτικές λύσεις σ’ ένα περιβάλλον που γίνεται καθημερινά πιο δυσβάσταχτο για την κοινωνία, υπό την πλήρη υποταγή και έλεγχο της ΤΡΟΙΚΑΣ, αν και οι προτάσεις δεν λείπουν από τους αρμόδιους κοινωνικούς φορείς και τις καταναλωτικές ενώσεις, όπως:
-την επέκταση των ρυθμίσεων που προβλέπονται στο Ν. 3869/2010 και στους μικροεμπόρους.
-την ρύθμιση των χρεών όλων ανεξαρτήτως των Ελλήνων και ανεξάρτητα από τη μείωση των εισοδημάτων, αφού όλοι υπόκεινται στην φοροεπιδρομή και τα καθημερινά χαράτσια και η ύφεση πλήττει τους πάντες.
-το κούρεμα των χρεών αναλογικά με τις οικονομικές δυνατότητες των δανειοληπτών.
-την αναδιάρθρωση των χρεών με όρους ευνοϊκότερους ως προς το συμβατικό επιτόκιο, το επιτόκιο υπερημερίας αλλά και την καταγγελία της σύμβασης.
Όταν λοιπόν οι διεθνείς οικονομολόγοι τονίζουν ότι η Χώρα δεν είναι σε θέση να αντιμετωπίσει το φορτίο του χρέους και ότι χρειάζεται νέο κούρεμα του Ελληνικού χρέους λόγω της ευρωπαϊκής ύφεσης, πως μπορούμε, ως κυβέρνηση , να αρνούμαστε να αντιμετωπίσουμε την ουσία του προβλήματος που είναι η βελτίωση της οικονομικής κατάστασης των Ελλήνων μέσω της αναδιάρθρωσης των χρεών των δανειοληπτών και του κουρέματός τους;
Επομένως η μείωση του χρέους των δανειοληπτών, με τους παραπάνω τρόπους, δεν αποτελεί δώρο της κυβέρνησης, αλλά επιτακτική ανάγκη για την βελτίωση της οικονομικής κατάστασης της Χώρας και την ανάκτηση της πιστωτικής ικανότητας και δραστηριότητας των Ελλήνων δανειοληπτών.
Η επερχόμενη ρύθμιση λοιπόν γίνεται για λόγους καθαρά επικοινωνιακούς και χωρίς να επιλύει την ουσία του προβλήματος που είναι η αντιμετώπιση της ύφεσης με τη λήψη, συνεχώς, αναπτυξιακών πρωτοβουλιών, και αποτελεί μια «ασπιρίνη» που προσφέρεται σ’ ένα ασθενή που πάσχει από καρκίνο.
Ο Πρόεδρος
Περβανάς Π. Χαράλαμπος
Ο Νομικός Εκπρόσωπος του Συλλόγου
Χατζηαθανασίου Ν. Αθανάσιος
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.