Τα συμφέροντα των τραπεζών τα έχει κάνει σημαία η κυβέρνηση με τις δήθεν ρυθμίσεις για τους δανειολήπτες

Μας πλασάρει η κυβέρνηση και τα παπαγαλάκια της (Έθνος, Βραδυνή κλπ.) τις δήθεν ανάσες και τις δήθεν ανακουφίσεις για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά ως σωτηρία των υπερχρεωμένων και των δανειοληπτών, νομίζοντας προφανώς ότι η γιατρειά για τον  βαριά άρρωστο από μεταδιδόμενη ασθένεια (των τραπεζών η κρίση) είναι να θαφτεί… ζωντανός και μπει ταφόπλακα πάνω από τον τάφο του.

Αυτό που δεν διαφημίζει η κυβέρνηση και η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης όταν αναφέρεται στις ρυθμίσεις δανείων είναι οι επί τα χείρω τροποποιήσεις που προωθεί στο νόμο Κατσέλη.

Δεν διαφημίζει για παράδειγμα ότι οι δανειολήπτες θα είναι υποχρεωμένοι να πληρώνουν από 40 ευρώ και άνω ως μηνιαία δόση στις τράπεζες όσο θα περιμένουν μέχρι να εκδικαστεί η υπόθεσή τους από το Ειρηνοδικείο που σημαίνει ότι τα δάνειά τους δεν χαρακτηρίζονται πλέον κόκκινα και επομένως δεν υπάρχει λόγος να παραμείνουν περιορισμοί στους πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας κάτω των 200.000 ευρώ, επομένως και στην κατοικία των δανειοληπτών.

Συγκεκριμένα ότι:

1. Προτίθεται να αυξήσει στα 5 έως 7 χρόνια αντί για 4 που προβλέπεται σήμερα την περίοδο που ο δανειολήπτης, ο οποίος μπαίνει στη ρύθμιση θα πρέπει να πληρώνει την τράπεζα πριν τα χρέη του διαγραφούν οριστικά.

2. Δεν αλλάζει ο χρόνος από τον οποίο αρχίζει να μετρά η ρύθμιση. Ολική διαγραφή θα επέρχεται από την έκδοση δικαστικής απόφασης και μετά και όχι από την υποβολή της αίτησης όπως είχε προταθεί με τροπολογία Κουτρουμάνη, η οποία απεσύρθη όπως όπως.

3. Θεσπίζεται η ελάχιστη καταβολή δόσης από όσους μπαίνουν στη ρύθμιση ίση με τουλάχιστον 10% της δόσης.  

Σήμερα, όσοι υποβάλλουν αίτηση υπαγωγής στον ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη), δεν πληρώνουν. Πλέον, θα υποχρεωθούν να το κάνουν μέχρι να εκδοθεί δικαστική απόφαση. Με τον τρόπο αυτό, οι τράπεζες θα έχουν έσοδα, αλλά το κυριότερο τα δάνεια θα πάψουν να θεωρούνται «κόκκινα» αφού θα εξυπηρετούνται και άρα δεν θα επιβαρύνουν στον ίδιο βαθμό τα εποπτικά κεφάλαια ή τις προβλέψεις, επομένως και τις αρνητικές προβλέψεις γενικά για το εγχώριο τραπεζικό σύστημα καθώς και ότι τα κόκκινα δάνεια μειώθηκαν -τάχα- και επομένως είναι δυνατή η άρση των πλειστηριασμών κατασχεθείσας πρώτης κατοικίας δανειολήπτη από τράπεζα. 

4. Ορίζει μεσολαβητές -νομικούς ή οικονομολόγους- ανάμεσα στις τράπεζες και στους οφειλέτες με πρόθεση να διευκολύνει την εξωδικαστική ρύθμιση. Με τον τρόπο αυτόν συγχωνεύονται τα στάδια εξωδικαστικού και δικαστικού συμβιβασμού, κλειδί όμως θα είναι η δύναμη επιρροής του διαμεσολαβητή και ειδικά εάν αυτός θα αποκτήσει τη μορφή της διαιτησίας ώστε οι αποφάσεις του να είναι δεσμευτικές.  

Απώτερος στόχος της ρύθμισης είναι να υψώσει φράγματα για να αποτρέψει την κοσμοσυρροή πολιτών στις δικαστικές αίθουσες από όπου στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων φεύγουν δικαιωμένοι.  

5. Δεν δίνεται λύση στα σοβαρά προβλήματα της μεγάλης χρονικής καθυστέρησης προσδιορισμού των δικασίμων. 

 

Μια αίτηση που κατατίθεται σήμερα παίρνει δικάσιμο για το 2019-2020-2021 λόγω του φόρτου των ειρηνοδικείων, αφού δεν προσλαμβάνονται νέοι ειρηνοδίκες και οι 80 ειρηνοδίκες που προσλήφθηκαν ειδικά για το νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά εξυπηρετούν άλλες ανάγκες.

 

Danioliptes.gr πληροφορίες από την Εφημερίδα των Συντακτών