Βρόγχο γύρω από το λαιμό των δανειοληπτών σφίγγουν οι τράπεζες καθώς πλέον ζητούν να πληρωθούν το σύνολο της οφειλής στην περίπτωση που η πιστωτική κάρτα βρεθεί σε τρίμηνη καθυστέρηση.

Ξεκινούν νέο τρόπο τρομοκρατίας των πελατών τους που, λόγω της οικονομικής δυσχέρειας που αντιμετωπίζουν, καθυστερήσουν την πληρωμή για 90 μέρες. Και αν στο παρελθόν, αυτά τα ειδοποιητήρια αποτελούσαν μέσο πίεσης για να ρυθμίσει ο πελάτης την οφειλή του, τώρα τα πράγματα έχουν σκληρύνει.

Οι τράπεζες οι βρίσκονται σε καθεστώς αναδιάρθρωσης προσπαθούν να βάλουν στο χέρι όσους περισσότερους δανειολήπτες μπορούν, προκειμένου να γεμίσουν τα ταμεία τους. Σκληραίνουν, λοιπόν, ακόμη περισσότερο τη στάση τους όσον αφορά τις πιστωτικές κάρτες.

Ήδη έχουν ξεκινήσει την αποστολή ειδοποιητηρίων ζητώντας να πληρωθούν το σύνολο της οφειλής στην περίπτωση που η πιστωτική κάρτα βρεθεί σε τρίμηνη καθυστέρηση.

Σύμφωνα με το money-money.gr, το μήνυμα που μεταφέρουν είναι σαφές και συνάμα αυστηρό: «Σε περίπτωση που δεν τακτοποιήσετε την οφειλή σας εντός δέκα ημερών, θα αναγκαστούμε να προβούμε σε καταγγελία της σύμβασης της κάρτας, γεγονός που σας υποχρεώνει στην άμεση εξόφληση του οφειλόμενου ποσού ληξιπρόθεσμου και μη».

Και ακόμα προειδοποιεί πως: “Ταυτόχρονα με την καταγγελία της σύμβασης θα κινηθεί νομική διαδικασία τα έξοδα της οποίας βαρύνουν αποκλειστικά εσάς, σύμφωνα με τους όρους της σύμβασης που έχετε υπογράψει».

Στην πράξη, αυτό σημαίνει ότι η οφειλή «αυτομάτως» προσαυξάνεται με τα έξοδα επίδοσης από τον δικαστικό κλητήρα, την αμοιβή του δικηγόρου κ.λπ. που μπορεί να κυμανθεί γύρω στα 1.000 ευρώ, ανάλογα με την περίπτωση.

Αυτό είναι το νόημα των συγκεκριμένων επιστολών, με μικρές διαφοροποιήσεις στη διατύπωση.

Τι μπορεί να κάνει ο πελάτης

Αν είστε από τους δεκάδες πολίτες που τους αποστέλλεται η σχετική επιστολή από την τράπεζα κατ΄ αρχας επισκεφθείτε αμέσως την τράπεζα με την οποία έχετε υπογράψει τη σύμβαση και ζητήστε ρύθμιση και διευθέτηση.

Στη συνέχεια, με ένα εξώδικο μπορείτε να ζητήσετε εκκαθάριση της οφειλής από τους άκυρους όρους και τα εξωτραπεζικά επιτόκια, τα οποία περιλαμβάνουν όλες ανεξαιρέτως οι συμβάσεις δανείων και πιστωτικών καρτών.

Η τράπεζα βέβαια δεν πρόκειται να παραδεχθεί ότι οι συμβάσεις της περιλαμβάνουν άκυρους γενικούς όρους, παρά το γεγονός ότι έχουν εκδώσει σχετικές αποφάσεις τα ελληνικά δικαστήρια.

Η Τράπεζα γνωρίζει πολύ καλά ότι οι συμβάσεις δανείων και καρτών που συνάπτει με τους καταναλωτές είναι ΑΚΥΡΕΣ. ΑΡΚΕΙ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΔΙΚΟΓΡΑΦΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΚΥΡΩΘΟΥΝ ΔΙΚΑΣΤΙΚΑ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ ΚΙ Ο ΔΑΝΕΙΟΛΗΠΤΗΣ ΝΑ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΡΑΠΕΖΑ. Οι τραπεζίτες γνωρίζουν ότι αρκεί μία καλή ανακοπή για να “χάσει” τα λεφτά της.

Οπότε, γνωρίζουν ότι για να τα “σώσουν”, ελπίζουν ότι μπορεί να χάσει την σχετική προθεσμία ο πελάτης τους που θα έχει προσφύγει εναντίον της δανειακής τους σύμβασης. Δεδομένου ότι ο αντικειμενικός σκοπός της τράπεζας είναι να εισπράξει χρήματα κάνει ότι μπορεί προκειμένου να μην οδηγήσει την κατάσταση σε αδιέξοδο.

Για αυτό και αφήνουν συνήθως περιθώρια για διευθέτηση και διακανονισμό, με όρους φυσικά που είναι εις βάρος του δανειολήπτη.

danioliptes.gr

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.