Θύματα εξαπάτησης καταγγέλλουν ότι έπεσαν πρώην εργαζόμενοι σε εισπρακτικές εταιρίες τη στιγμή που τον τελευταίο καιρό οι εν λόγω εταιρίες αναζητούν απεγνωσμένα δυναμικό μέσω αδρά πληρωμένων καταχωρήσεων υπό τη μορφή αγγελιών εργασίας στον Τύπο.
Πρώην υπάλληλοι καταγγέλλουν το καθημερινό μαρτύριο που περνούσαν καθημερινά, όταν υποχρεώνονταν να τηλεφωνήσουν και να ενοχλήσουν δανειολήπτες, πώς έπεσαν στην παγίδα των αφεντικών τους να συμπεριφέρονται ως τραμπούκοι απέναντι στους δανειολήπτες και πώς τελικά, όταν δεν κατάφερναν να πείσουν με τις απειλές τους δανειολήπτες να εξοφλήσουν τα χρέη προς τις τράπεζες, απομακρύνονταν με συνοπτικές διαδικασίες, με χρωστούμενους μισθούς και χωρίς αποζημίωση από τα αφεντικά τους.
Οι υπάλληλοι καταγγέλλουν ότι τα αφεντικά τους που πληρώνονται αδρά από τις τράπεζες τους υποχρέωναν να εκφοβίζουν τους δανειολήπτες ακόμη και με κατασχέσεις περιουσιακών στοιχείων τους με αποτέλεσμα στη συνήθη των περιπτώσεων οι πιο αδύναμοι ψυχικά δανειολήπτες να «σπάνε», κάποιοι ξεσπώντας σε λυγμούς, για το κυνηγητό που υφίστανται και άλλοι να τους απαντάνε με τον ίδιο τρόπο, με τον οποίο εκείνοι ήταν αναγκασμένοι να μιλήσουν μαζί τους μήπως και πάρουν μερικά ευρώ από τους ιδιοκτήτες των εισπρακτικών εταιριών.
Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος καλεί όσους ανέργους αναζητούν εργασία να μην πέσουν στην παγίδα των εισπρακτικών εταιριών που χρυσοπληρώνουν αγγελίες στον Τύπο για πρόθυμα κορόιδα που καθημερινά θα αναλάβουν τον τουλάχιστον άσχημο ρόλο του τραμπούκου για λογαριασμό των τραπεζών που μαζί με την κρατικοδίαιτη ελίτ προκάλεσαν την κρίση και την φόρτωσαν στον ελληνικό λαό διότι αργά ή γρήγορα και οι ίδιοι θα πέσουν θύματα των επίδοξων αφεντικών τους.
Ας αναλογιστούν οι άνεργοι που ίσως βρεθούν στον πειρασμό να κυκλώσουν την επίμαχη αγγελία που θα εντοπίσουν σε κάποια καθεστωτική εφημερίδα ότι η ζωή ενός άνεργου δανειολήπτη είναι πιο σημαντική από τα κέρδη των τραπεζών και την προμήθεια των εισπρακτικών εταιριών.
Ας αναλογιστούν ότι θα μετατραπούν σε πτυελοδοχείο της κοινωνίας και ότι θα νιώθουν τύψεις που μπορεί να επηρεάσουν την ψυχική και νοητική υγεία τους μετά από κάθε τηλεφώνημα που θα κάνουν προς δανειολήπτες που αποδεδειγμένα δεν έχουν να πληρώσουν τις τράπεζες με βάση τους απαράδεκτους όρους δανειοδότησής τους από τις τράπεζες πριν το 2010, όταν η κυβέρνηση Παπανδρέου έσυρε τον ελληνικό λαό και την Ελλάδα στα δίχτυα των κερδοσκόπων που κρύβονται πίσω από την τρόικα.
Να μην πέσουν στην παγίδα οι άνεργοι, διότι αργά ή γρήγορα θα αναγκαστούν αηδιασμένοι να παραιτηθούν, διότι την ίδια ώρα που εκείνοι θα ενοχλούν κάποιον δανειολήπτη δεν αποκλείεται ένας συνάδελφός τους να ενοχλεί κάποιον στενό συγγενή τους για το ίδιο θέμα.
Και ας γνωρίζουν ότι φέρουν μεγάλη ευθύνη όσων θα πρέπει να πούνε, όταν μιλάνε τηλεφωνικώς με δανειολήπτες διότι δεν γνωρίζουν ποιον έχουν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής και τί προβλήματα κουβαλά στο μυαλό και την ψυχή του, διότι ένα τηλεφώνημα μπορεί να σταθεί αιτία για πολύ δυσάρεστες εξελίξεις, όπως για παράδειγμα η απόπειρα αυτοκτονίας δανειολήπτη, ενώ θα πρέπει να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχουν εισπρακτικές εταιρίες που δεν καλύπτουν τα νομικά έξοδα πρώην υπαλλήλων τους που μηνύονται από δανειολήπτες, τους οποίους απείλησαν τηλεφωνικώς ενόσω εργάζονταν στις εταιρίες.
Υπενθυμίζουμε ότι οι δανειολήπτες θα πρέπει να γνωρίζουν ότι είναι παράνομη όποια ενόχληση δεχτούν από εισπρακτική εταιρεία αν προηγουμένως δεν ενημερωθούν από την τράπεζα που τους έχει δανειοδοτήσει ότι πράγματι συνεργάζεται με την α ή β εισπρακτική, και απαιτείται η έγγραφη συγκατάθεσή τους για να ενημερώνονται από την εταιρεία αυτή.
Τι προβλέπεται για τις εισπρακτικές εταιρίες:
– Οφείλουν να καταγράφουν και να τηρούν για 1 χρόνο το περιεχόμενο της επικοινωνίαςπροκειμένου να ελέγχεται η παραβίαση του νόμου σε περίπτωση καταγγελίας. Ο οφειλέτης ενημερώνεται υποχρεωτικά για την καταγραφή και τον σκοπό της. Το περιεχόμενο της καταγραφής δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη.
– Οφείλουν να χορηγούν χωρίς επιβάρυνση στον οφειλέτη ή, ύστερα από καταγγελία του οφειλέτη στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, εντός 10 ημερών από την ημερομηνία υποβολής της αίτησης κατάσταση με τα συναφή δεδομένα κίνησης των τηλεφωνικών συνδέσεων, καθώς και τα αναγνωριστικά στοιχεία του κατόχου της τηλεφωνικής παροχής από την οποία πραγματοποιήθηκε η επικοινωνία με τον οφειλέτη, προκειμένου να ελεγχθεί καταγγελία για παραβίαση του νόμου.
– Οι εταιρείες ενημέρωσης είναι υποχρεωμένες να τηρούν ηλεκτρονικό αρχείο τηλεφωνικών επικοινωνιών ενημέρωσης στις οποίες προβαίνουν προς τον οφειλέτη και να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.
Μόνο ενημέρωση και μόνο στο σπίτι
Οι εισπρακτικές εταιρείες θα πρέπει να καλούν μόνο στην οικία του δανειολήπτη τις εργάσιμες μέρες από τις 9 το πρωί μέχρι τις 8 το απόγευμα. Τηλεφωνήματα στον χώρο εργασίας του οφειλέτη απαγορεύονται, εκτός και αν ο αριθμός τηλεφώνου της εργασίας είναι ο μοναδικός αριθμός επικοινωνίας που έχει δώσει ο οφειλέτης. Σύμφωνα με τον νόμο 3758/2009 που τις διέπει, οι εταιρείες αυτές έχουν αποκλειστικό σκοπό την εξώδικη ενημέρωση των οφειλετών για την ύπαρξη ληξιπρόθεσμων οφειλών τους. Πέραν τούτου ουδέν, ούτε απειλές για κατασχέσεις, ούτε νουθεσίες του τύπου «όταν παίρνατε το δάνειο δεν ξέρατε ότι έπρεπε να το πληρώσετε;».
Ανάλογες παραβατικές συμπεριφορές οι πολίτες μπορούν να τις καταγγέλλουν στο Σύλλογο Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος, στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στην τηλεφωνική γραμμή 1520.
Πώς να αμυνθείτε απέναντι στα τηλέφωνα των εισπρακτικών
Οι αριθμοί αυτοί, από τους οποίους καλούν τους δανειολήπτες δεν είναι δηλωμένοι, όπως θα έπρεπε. Επίσης, στην συντριπτική πλειοψηφία τους, αν δοκιμάσετε να τους καλέσετε, δεν απαντούν. Αν λοιπόν σας ενοχλούν εισπρακτικές εταιρίες, αποθηκεύστε στο τηλέφωνό σας τους παρακάτω αριθμούς, ώστε να ξέρετε ποιος τηλεφωνεί και να μη τρέμει άδικα η καρδούλα σας. Φυσικά, αν δεν θέλετε, δεν απαντάτε όταν η αναγνώριση κλήσης σας δείχνει άγνωστο ή απόρρητο αριθμό.
Συμβουλή: Πως να ελέγξετε αν κάποιος αριθμός είναι ύποπτος
Αν σας καλέσουν από κάποιο αριθμό και υποψιάζεστε ότι είναι εισπρακτική εταιρία ή κάτι ανάλογο (ο αριθμός μπορεί να μοιάζει με κινητού, αλλά δεν είναι) κάντε τα παρακάτω:
α. Ενεργοποιήστε στο κινητό σας την απόκρυψη καλούντος, ώστε όταν καλείτε κάποιον, αυτός να μην μπορεί να σας αναγνωρίσει.
β. Καλέστε τον ύποπτο αριθμό μεταξύ 21:30 – 22:00 (βράδυ). Το πιο πιθανό είναι να μην απαντήσει κανείς ή να λάβετε μήνυμα σφάλματος ή να πέφτει η γραμμή. Αυτό συμβαίνει, διότι οι αριθμοί κλήσεως των εισπρακτικών δεν μπορούν να κληθούν από εμάς και είναι διαχειριζόμενοι από υπολογιστή. Στην απίθανη περίπτωση που κάποιος απαντήσει, ζητήστε π.χ. τον Δημήτρη ή την Μαρία.
γ. Ενημερώστε μας, για να καταχωρήσουμε τον αριθμό στην παρούσα σελίδα. Σε πολλές περιπτώσεις οι υπάλληλοι των εταιριών αποκρύπτουν ότι τηλεφωνούν από εισπρακτική εταιρεία και επικαλούνται μόνο το όνομα της τράπεζας με την οποία συνεργάζονται. Το φαινόμενο των τηλεφωνικών οχλήσεων από εισπρακτικές έχει ενταθεί το τελευταίο διάστημα. Υπάρχουν δανειολήπτες που μπορεί να δεχτούν και τρία τηλεφωνήματα μέσα στην ίδια ημέρα από διαφορετικές εταιρείες οι οποίες όμως συνεργάζονται με την ίδια τράπεζα. Και τις περισσότερες φορές η άσκηση ψυχολογικής βίας είναι τέτοια, που σύμφωνα με καταγγελίες δανειοληπτών, υφίστανται το λιγότερο εξευτελισμό.
danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.