Ψυχορραγούν μέρα με τη μέρα, η πραγματική οικονομία κι η αγορά στην Ελλάδα, καθώς λόγω της περιστολής των εισοδημάτων και της μείωσης της καταναλωτικής δύναμης των πολιτών και το Υπουργείο Ανάπτυξης ασχολείται με άλλα επουσιώδη ζητήματα.
Σύμφωνα με την εφημερίδα το Βήμα, ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, παρέπεμψε στις ελληνικές καλένδες το θέμα της προαιρετικής αναγραφής στα ελληνικά προϊόντα και υπηρεσίες, της προέλευσής τους. Το σχετικό νομοθέτημα περιλάμβανε και σχετική αναγραφή «Ελληνικό Προϊόν» (το λεγόμενο Μade in Greece) και λογότυπο που πιθανόν να περιελάμβανε την Ελληνική Σημαία.
Πρόκειται για μία κίνηση ουσίας για την τόνωση του ελληνικού bradding στις εξαγωγικές ελληνικές επιχειρήσεις, αλλά και ενίσχυσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης των Ελλήνων προς τα ελληνικά προϊόντα, καθώς η οικονομική κρίση σύμφωνα με στατιστικές έρευνες έχει επιφέρει στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα εν Ελλάδι παραγόμενα προϊόντα.
Αποτέλεσμα μίας τέτοιας κίνησης θα έχει θετικές επιπτώσεις για μία σειρά προϊόντων κυρίως από τρόφιμα, αναψυκτικά, ποτά, ζύθο κλπ, ενώ και οι ίδιες οι πολυεθνικές που δραστηριοποιούνται στη χώρα επιχειρούν διαφημιστικά να τονώσουν τη σχέση με Έλληνες παραγωγούς για παράδειγμα προκειμένου να μη χάσουν καταναλωτές.
Σύμφωνα με το ίδιο δημοσίευμα, η αδράνεια του υπουργείου οφείλεται στη γραφειοκρατία και στο γεγονός ότι δεν κατέστη δυνατό για μία νομοθετική πράξη που ήταν έτοιμη από πέρυσι τον Απρίλιο να τεθούν οι υπογραφές από τους συναρμόδιους υπουργούς Ανάπτυξης, Τουρισμού και Πολιτισμού (τριϋπουργική απόφαση).
Όμως, αυτή η χαρακτηριστική καθυστέρηση κι η απραξία της κυβέρνησης, πιθανότατα , μπορεί να υποκρύπτει πιέσεις από οικονομικά συμφέροντα ευρωπαϊκών και όχι μόνον πολυεθνικών. Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι ο κ Χατζηδάκης εγκαλούσε τον προκάτοχο του Μ. Χρυσοχοϊδη για την καθυστέρηση στην προώθηση του σχετικού νομοθετήματος.
Κι ενώ οι γάϊδαροι μαλώναν σε ξένο αχυρώνα, τη ζημία από αυτή την αδράνεια βγαίνουν οι Έλληνες παραγωγοί και μεταποιητές, το ελληνικό τουριστικό προϊόν που θα έπαιρνε προστιθέμενη αξία και εντέλει η εθνική οικονομία. Καλό θα ήταν, λοιπόν, η ελληνική κυβέρνηση να αναλάβει πρωτοβουλία παρόμοια με εκείνη που ανέλαβε ο τότε πρόεδρος της Γαλλίας Νικολά Σαρκοζί.
Η οικονομική κρίση επηρεάζει άμεσα τη διατροφή μας
Την ίδια στιγμή, οι πολίτες πραγματοποιούν στροφή προς τα ελληνικά προϊόντα και σε προϊόντα ελληνικών εταιριών ή ακόμη και ιδιωτικής ετικέτας μέσω των σούπερ μάρκετ.
Αυτήν ακριβώς την αλλαγή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα ελληνικά προϊόντα ή τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα έπρεπε να αξιοποιήσουν για το όφελος και των δύο πλευρών.
Σύμφωνα με σχετική έρευνα για τις αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων αποτυπώνεται ότι το2009, το κυρίαρχο πρόβλημα των καταναλωτών με τα τρόφιμα, ήταν η ακρίβεια, με 44,97%. Το 72,16 % των καταναλωτών δήλωσαν ότι έχουν αλλάξει οι διατροφικές τους συνήθειες εξαιτίας της οικονομικής ύφεσης.
Πιο συγκεκριμένα:
$1· 9 στους 10 καταναλωτές, άλλαξαν αγοραστικές συνήθειες, λόγω κρίσης.
$1· 27,54% των καταναλωτών δηλώνουν ότι ψάχνουν, τα ίδια προϊόντα, με χαμηλότερη τιμή, σε άλλα καταστήματα, για να αντιμετωπίσουν την οικονομική κρίση. 27,03% στράφηκαν, σε προϊόντα, που παράγει το supermarket (ιδιωτικής ετικέτας). 24,49% των καταναλωτών δηλώνουν ότι αγοράζουν, μόνο τα απαραίτητα. . Όμως, το 72,97% εξακολουθεί να αγοράζει τις επώνυμες μάρκες, που αγόραζε και δεν έχει κάνει το σημαντικό βήμα της αλλαγής της μάρκας των προϊόντων, για να δώσει μήνυμα, στους προμηθευτές.
$1· Ο χρόνος, που δαπανούν οι καταναλωτές, για τα ψώνια, είναι μικρός. Το 69,10% των καταναλωτών ψωνίζει μια φορά την εβδομάδα, ή μια φορά στις 15 μέρες, ή μια φορά το μήνα. Αυτό σημαίνει ότι αγοράζει αρκετά προϊόντα. Και, όμως, μόνο το 12,96% δαπανά πάνω από μια ώρα. Το ποσοστό αυτό είναι περίπου ίδιο με το ποσοστό των καταναλωτών (13,14%), που προετοιμάζει κατάλογο με τα προϊόντα, που χρειάζεται, στο σπίτι, αγοράζει αυτά τα προϊόντα και καταγράφει τις τιμές τους. Δηλαδή, πολύ μικρός αριθμός καταναλωτών ψάχνει, όσο πρέπει, τα προϊόντα και τις αγορές του.
$1· Οι απαντήσεις, που λάβαμε, στην ερώτηση, πως ψωνίζετε, δείχνουν ότι η οικονομική κρίση μας έχει κάνει πιο προσεκτικούς, δηλαδή τηρούμε τον κατάλογο, που έχουμε προετοιμάσει, από το σπίτι. Όμως, ακόμα, ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών (40% περίπου) προσθέτει, στο καλάθι του, προϊόντα, που δεν έχει ανάγκη.
$1· Το ποσοστό των καταναλωτών, που τηρεί, πάντα, αρχείο τιμών, είναι τραγικά μικρό, μόλις 10,66%. Ακόμα και αυτοί, που καταγράφουν τις τιμές (13,14%), δεν τηρούν, πάντα, αυτό το αρχείο. Οι μισοί δε, σχεδόν, καταναλωτές δεν τηρούν αρχείο τιμών, επομένως, δεν έχουν δυνατότητα σύγκρισης και αντίδρασης. Και μόνο το 13,14% καταγράφει τιμές και μόνο το 10,66% τηρεί αρχείο τιμών, προκύπτουν σημαντικά ερωτηματικά.
Μέσα σε αυτό το σκηνικό, οι κυβερνώντες κοιτούν αλλού με αποτέλεσμα οι καταναλωτές θα συνεχίζουν να τρώνε χωρίς να το γνωρίζουν λεμόνια από το Μαρόκο, ελιές (!) από την Τουρκία, γιαούρτι από την Ολλανδία και πατάτες από την Αίγυπτο και πολλά άλλα που παράγει η ελληνική γη αλλά δεν είναι σε θέση να προστατέψει.
Το ζήτημα είναι ότι να ενισχύεται και να επιδοτείται η ελληνική παραγωγή κι ο δευτερογενής τομέας, το Υπουργείο Ανάπτυξης απλώνει ασπίδα ασφαλείας πάνω από τις πολυεθνικές εταιρίες και τα μεγάλα συμφέροντα που έχουν εδραιώσει τη θέση τους στην ελληνική αγορά χωρίς να υποστηρίζουν ελληνικές θέσεις εργασίας.
Danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.