Μπροστά στην άκαμπτη και αυστηρή στάση των τραπεζών βρίσκονται οι δανειολήπτες, είτε έχουν προσφύγει στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά είτε όχι, την ώρα, μάλιστα, που η ένωση τραπεζών έχει δηλώσει στην κυβέρνηση την πρόθεση των μελών της να διευκολύνουν τον εξωδικαστικό συμβιβασμό και να μην φτάνουν όλες οι υποθέσεις στη δικαστική αίθουσα.

Χαρακτηριστική η περίπτωση δανειολήπτριας από τον Έβρο, μέλους του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος.

Η πιστώτρια τράπεζα στην απάντηση του αιτήματος της για εξωδικαστικό συμβιβασμό, δήλωσε αφενός την πρόθεση να εξυπηρετήσει αλλά, όπως τόνισε δε δύναται! Συγκεκριμένα, υπογράμμισε ότι η πρόταση της δανειολήπτριας δεν βρίσκει σύμφωνη τη διοίκηση της Τράπεζας και για αυτό τον λόγο την κάλεσε να επικοινωνήσει αρμόδιο υπάλληλο της.

Σε επικοινωνία του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος με τον αρμόδιο υπάλληλο, στον οποίο παρέπεμπε η Τράπεζα, διαπίστωσε ότι η Τράπεζα δεν είναι διατεθειμένη να προχωρήσει στη διατύπωση καμίας πρότασης εγγράφως!

Από την πλευρά του ο εκπρόσωπος του Συλλόγου, γνωστοποίησε στον υπάλληλο την πρόθεση του μέλους του να προσφύγει στη Δικαιοσύνη, ώστε να οριστεί πραγματογνώμονας για την εκκαθάριση της οφειλής του. Στο άκουσμα του πραγματογνώμονα ο υπάλληλος δήλωσε αναρμόδιος και δεν απάντησε στο ερώτημα τι θα γίνει με το δάνειο σε περίπτωση που πραγματογνώμονας διαπιστώσει παράνομες και καταχρηστικές επιβαρύνσεις στον οφειλέτη.

 

Οι τράπεζες αποφεύγουν να απαντήσουν εγγράφως

 

Προτάσεις επί προτάσεων κι εξώδικα επί εξωδίκων μοιράζουν οι τράπεζες. Αποφεύγουν, όμως, να διατυπώσουν εγγράφως τις προτάσεις τους για ρύθμιση των οφειλών στο δανειολήπτη προσπαθώντας να τυλίξουν σε μία κόλλα χαρτί το δανειολήπτη που θα ανοίξει διάλογο επικοινωνίας απευθείας με την τράπεζα.

Με μεγάλο δικηγορικό γραφείο, που, κατά τη διαδομένη πρακτική, διαχειρίζεται εισπρακτική εταιρία αναγκάστηκε να μιλήσει δανειολήπτης  – μέλος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος.

Ο εν λόγω δανειολήπτης έλαβε εξώδικο από το εν λόγω δικηγορικό γραφείο – εισπρακτική εταιρία, παρά το γεγονός ότι έχει προσφύγει στο νόμο για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά και βρίσκεται στο πλαίσιο της εξωδικαστικής προσέγγισης.

Παρατύπως και ανερυθρίαστα η Τράπεζα, μέσω της εισπρακτικής εταιρίας, στελνει εξώδικο στο δανειολήπτη ο οποίος έχει δηλώσει την αδυναμία του να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του, προκειμένου να τον τρομοκρατήσει και να τον βάλει στη διαδικασία να συζητήσει ότι του προτείνει η Τράπεζα.

Για αυτόν και για πολλούς άλλους λόγους, οι δανειολήπτες δε θα πρέπει να σαστίσουν στη θέα του δικαστικού επιμελητή που τους επιδίδει εξώδικες δηλώσεις – προσκλήσεις γιατί εξυπηρετούν ακριβώς το σκοπό της τακτικής των τραπεζών.

Στις περισσότερες αυτές εξώδικες δηλώσεις, υπάρχει ασαφής διατύπωση και πρόταση ρύθμισης της οφειλής με σκοπό να παγιδεύσουν τους δανειολήπτες και να τους παρασύρουν να υπογράψουν νέες πιο επαχθείς και κατάπτυστες συμβάσεις.

Για το λόγο αυτό μην υπογράφετε ότι σας σερβίρουν οι τράπεζες… Η διαπραγμάτευση κι η προσφυγή στο φυσικό δικαστή μπορούν να δώσουν πραγματικές και συμφέρουσες λύσεις για τους πολίτες που αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα υπερχρέωσης.

 

Danioliptes.gr

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.