Της αίτησης το «κάγκελο» στα γκισέ των τραπεζών

Πίσω από τα κάγκελα της φυλακής θα έπρεπε να βρεθούν οι διοικήσεις των τραπεζών που προβαίνουν σε παράνομες και καταχρηστικές πρακτικές εις βάρος των πολιτών, με τους οποίους παίζουν την “κολοκυθιά” όταν πρέπει να συμπληρώσουν μία αίτηση.

Κι όταν λέμε την κολοκυθιά εννοούμε ότι τράπεζα – μία εκ των 4 συστημικών τραπεζών της χώρας – αρνήθηκε να παραλάβει αίτηση για χορήγηση βεβαίωσης οφειλών δανειολήπτη – μέλους του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος επιβάλλοντας του να συμπληρώσει τη δική της φόρμα αίτησης.
Και το θέμα που ανακύπτει στην προκειμένη περίπτωση δεν είναι τίνος την αίτηση συμπλήρωσε ο δανειολήπτης αλλά τι ανέγραφε η αίτηση που συμπλήρωσε!

Συγκεκριμένα, η τράπεζα δίνει στους δανειολήπτες προς συμπλήρωση αιτήσεις που δεν συμπεριλαμβάνουν τις υποχρεώσεις που προκύπτουν από τον νόμο 3869/2010 όπως αυτός τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα. Μάλιστα, στην αίτηση δεν αναγράφεται καν ο νόμος 4161/2013, αλλά ο νόμος 3869/2010 πριν την τροποποίηση του! Άρα, δεν υπάρχει πουθενά η δυνατότητα παροχής έγγραφης ενημέρωσης για το ποσό που αντιστοιχεί στο 10% της τελευταίας ενήμερης δόσης, όπως προβλέπεται στο άρθρο 11 παρ. 4 του Ν. 4161/2013.

Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος καταγγέλει την τακτική της τράπεζας να μην παραλαμβάνει τις αιτήσεις που εμπίπτουν στο νόμο και να υποχρεώνουν τους οφειλέτες να υπογράψουν τις δικές της αιτήσεις. Άλλωστε, ο νόμος δεν καθορίζει το πρότυπο των αιτήσεων που θα πρέπει να παραλαμβάνουν οι τράπεζες άρα λειτουργεί παρανόμως όταν αρνείται να παραλάβει την αίτηση του δανειολήπτη στο πλαίσιο του ν. 3869/2010 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει σήμερα.

Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος ανέθεσε σε δικαστικό επιμελητή την επίδοση της αίτησης του δανειολήπτη στην τράπεζα. Αν μετά την πάροδο των 10 ημερών, που ορίζει ο νόμος, η διοίκηση της τράπεζας δεν προχωρήσει στην έκδοση της βεβαίωσης οφειλών τότε ο Σύλλογος θα προχωρήσει στην καταγγελία της εν λόγω τράπεζας στην Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Υπενθυμίζεται ότι η παραπάνω τακτική είναι αιτία για την επιβολή κυρώσεων στην συγκεκριμένη τράπεζα που επισύρουν πρόστιμο της τάξης των 500 – 10.000 ευρώ.

Danioliptes.gr