Πρώτη μηνυτήρια αναφορά κατά τράπεζας για μη επίδειξη εγγράφου

Αφού ζήτησες, αφού διεκδίκησες, αφού πάσχισες, ήρθε τώρα η ώρα να περάσεις στην πράξη, αφού δεν πέτυχες αλλιώς αυτό που δικαιούσαι.

Αυτό γενικά. Ειδικά το ζήτημα που απασχόλησε μέλος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος είναι αυτό της μη επίδειξης εγγράφου σε δανειολήπτη – μέλος του Συλλόγου.

 

Η τράπεζα κατά παράβαση του Ποινικού Κώδικα – Άρθρο 222 και του Π.Δ. 456/1984 (Αστικός Κώδικας) – Άρθρο 902, αρνήθηκε τη χορήγηση αντίγραφου της δανειακής σύμβασης του καταναλωτή.

Άλλωστε, σε πολλές περιπτώσεις οι τράπεζες ζητούν από τους δανειολήπτες οικονομικό αντάλλαγμα για τη χορήγηση των σχετικών αντιγράφων. Σύμφωνα με δανειολήπτες, οι τράπεζες ζητούν από 5 έως και 10 ευρώ για κάθε φύλλο της δανειακής σύμβασης, αντίγραφο της οποίας πρόκειται να χορηγήσουν.

 

Ο καλά ενημερωμένος πολίτης μπορεί να γλιτώσει από τις διάφορες καταστημένες παγίδες που του στήνουν οι τράπεζες, προκειμένου να τον επιβαρύνουν με επιπλέον έξοδα.

 

Πληροφορίες αναφέρουν οτι για κάθε τηλεφώνημα εισπρακτικής εταιρίας ο κάθε δανειολήπτης επιβαρύνεται με επιπλέον 15 ευρώ, ποσό που προστίθεται στο τελικό ποσό του δανείου.

Και δεν είναι η μοναδική επιβάρυνση που επέρχεται σε κάθε δανειολήπτη ερήμην του.

 

Ακόμη και για την αποστολή απλού εμβάσματος, καταναλωτής επιβαρύνθηκε με επιπλέον 7 ευρώ, τη στιγμή που η μέχρι πρότινος επιβάρυνση για αυτόν τον σκοπό δεν ξεπερνούσε τα 3 ευρώ. Όπως ανέφερε καταγγέλλοντας το περιστατικό στο radio1d.gr, η τράπεζα τελικώς του επέστρεψε όλο το ποσό (10 ευρώ), όταν εκείνος διαμαρτυρήθηκε για την άνευ λόγου επιβάρυνση του.

 

Καλά πληροφορημένη τραπεζική πηγή αναφέρει στο radio1d.gr,οτι σε κάποια χρηματοπιστωτικά ιδρύματα δίνεται η οδηγία στα τμήματα εξυπηρέτησης πελατών να επιστρέφουν αυτού του είδους τα τραπεζικά έξοδα σε όσους πελάτες τους διαμαρτυρηθούν εντόνως για την επιπλέον επιβάρυνση. Αν όχι το ποσό αυτό πηγαίνει υπέρ… της τράπεζας, φυσικά.

 

Και δεν είναι οι μοναδικές αδικαιολόγητες χρεώσεις που φορτώνουν τους δανειολήπτες. Και αν σας φαίνονται αμελητέες σκεφτείτε μόνο πόσα επιπλέον κερδίζουν οι τράπεζες εφαρμόζοντας άνευ λόγου έξοδα.

 

Μόνο ο ενημερωμένος πολίτης μπορεί να αντισταθεί και να διεκδικήσει τα δικαιώματα του. Για αυτό ζητήστε αναλυτική ενημέρωση και διαμαρτυρηθείτε αν διαπιστώσετε κάποια παρατυπία ή παραφωνία.

Πρέπει κάποια στιγμή να απαρνηθούμε της λογικής του «έλα μωρέ», πρέπει να απαιτήσουμε να μάθουμε για τα δικαιώματα μας και να μην ντραπούμε ή διστασουμε να τα διεκδικήσουμε.

 

Danioliptes.gr