Επιβάλλοντας πρόστιμα και «τραβώντας το αυτί» των εισπρακτικών εταιριών ευελπιστεί να βάλει μία τάξη στην λειτουργία των εισπρακτικών εταιριών το Υπουργείο Ανάπτυξης, τη στιγμή που γιγαντώνεται το πρόβλημα των «κόκκινων» δανείων στην ελληνική κοινωνία.
Στην επιβολή προστίμων για καταχρηστικές πρακτικές, έχει προχωρήσει η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή σε βάρος έξι εισπρακτικών εταιρειών, σύμφωνα με έγγραφο του υφυπουργού Ανάπτυξης Θανάση Σκορδά, το οποίο διαβιβάστηκε στη Βουλή, μετά από αναφορά του βουλευτή των Ανεξάρτητων Ελλήνων Νότη Μαριά, σχετική με τις παραβάσεις από τις τράπεζες και τον τρόπο που λειτουργούν οι εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών για ληξιπρόθεσμες απαιτήσεις.
Όπως, ωστόσο, ο κ. Σκορδάς τονίζει, με το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο, «οι εταιρείες ενημέρωσης καταγράφουν υποχρεωτικά το περιεχόμενο κάθε τηλεφωνικής επικοινωνίας με τον οφειλέτη. Το περιεχόμενο δεν επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί σε βάρος του οφειλέτη, δικαστικώς ή εξωδίκως και διατηρείται από τις εταιρείες υποχρεωτικώς για ένα έτος. Κατά την έναρξη της επικοινωνίας ενημερώνεται ο οφειλέτης για την καταγραφή της συνομιλίας, τη διάρκεια τήρησής της και για το ότι η καταγραφή γίνεται για τη διασφάλιση των δικών του δικαιωμάτων».
Ο υφυπουργός Ανάπτυξης αναφέρει ότι οι εταιρείες ενημέρωσης οφείλουν να χορηγούν τα στοιχεία αυτά, εφόσον ζητηθούν, στον οφειλέτη ή και στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και αποκαλύπτει ότι στο πλαίσιο αυτό έχει κατατεθεί σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών που ερευνώνται για τη βασιμότητά τους.
Ανάμεσα στα όσα επισημαίνει ο υφυπουργός Ανάπτυξης είναι ότι με βάση τον νόμο, «ο δανειστής (τράπεζα κλπ) δεν επιτρέπεται να αναθέτει εντολή για ενημέρωση οφειλετών για ληξιπρόθεσμες οφειλές που, μεταξύ άλλων, έχουν υποβληθεί σε ρύθμιση ή διακανονισμό που τηρείται ή έχει παρέλθει ο χρόνος της παραγραφής, ή απορρέουν από καταχρηστικούς γενικούς όρους συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις».
Όπως θυμίζει, εξάλλου, το υπουργείο, συνιστά αθέμιτη και παραπλανητική πρακτική των Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών:
-Η κατά την επικοινωνία με τον οφειλέτη, εμφάνιση των υπαλλήλων τους υπό ιδιότητες που δεν διαθέτουν όπως υπαλλήλων των δανειστών, δικηγόρων ή δικαστικών επιμελητών.
-Η άσκηση σωματικής βίας, ψυχολογικής πίεσης περί διακινδύνευσης του επαγγέλματος, των περιουσιακών στοιχείων ή της ζωής του οφειλέτη ή των οικείων του.
-Η επίδειξη προσβλητικής συμπεριφοράς ή η χρήση προσβλητικών εκφράσεων εναντίον του οφειλέτη ή των οικείων του.
Επισημαίνεται ακόμη ότι πριν από κάθε ενέργεια ενημέρωσης, απαιτείται η, από τον δανειστή προς τον οφειλέτη, επιβεβαίωση των οφειλών του με κάθε διαθέσιμο τρόπο και η ταυτοποίηση του οφειλέτη, καθώς και η ενημέρωσή του για τη διαβίβαση των δεδομένων του στην εταιρεία. Η επικοινωνία της Εταιρείας Ενημέρωσης με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται, εντός ευλόγου χρόνου και η συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα, ενώ προσδιορίζεται συγκεκριμένο ωράριο για την επικοινωνία με τον οφειλέτη (9.00 με 20.00) που περιορίζεται στις εργάσιμες μόνο μέρες. Η τηλεφωνική επικοινωνία στον χώρο εργασίας του οφειλέτη γίνεται, μόνο εφόσον ο συγκεκριμένος τηλεφωνικός αριθμός έχει δηλωθεί ως μοναδικός αριθμός επικοινωνίας από τον τελευταίο.
Ο κ. Σκορδάς ενημερώνει ότι στο αρμόδιο Τμήμα του υπουργείου έχει μέχρι σήμερα κατατεθεί σημαντικός αριθμός καταγγελιών και διαμαρτυριών καταναλωτών και προειδοποιεί ότι σε περίπτωση υποτροπής το πρόστιμο που προβλέπεται διπλασιάζεται ενώ μπορεί ο υπουργός Ανάπτυξης να διατάξει προσωρινή διαγραφή της εταιρείας από το Μητρώο και σε περίπτωση νέας υποτροπής ακόμα και οριστική διαγραφή.
Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος έχει επανηλειμμένα καταγγείλει την πρακτική εκβιασμού και τρομοκράτησης που ακολουθούν οι εταιρίες εις βάρος των δανειοληπτών.
Διαβαστέ σχετικά:
Παράνομη η ενόχληση από τις εισπρακτικές εταιρείες (vid)
Άνεργοι, μην πέφτετε στην παγίδα των εισπρακτικών εταιριών που αναζητούν πτυελοδοχεία της κοινωνίας
Εισπρακτικές Εταιρείες: Ένας πρώην υπάλληλος εξομολογείται
Πάρτι εκατομμυρίων των υιών Σιούφα στην πλάτη δανειοληπτών
Danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.