Στα πέτρινα χρόνια της κρίσης, όπου μισθωτοί και συνταξιούχοι υφίστανται μία ατελείωτη φοροεπιδρομή προκειμένου να σηκώσουν το βάρος του χρέους, υπάρχουν ακόμη κάποιοι που απολαμβάνουν έναν «φορολογικό παράδεισο».
Πρόκειται για τους Έλληνες εφοπλιστές, οι οποίοι συνεχίζουν να λαμβάνουν «σκανδαλώδεις» κρατικές επιδοτήσεις και φοροαπαλλαγές, σύμφωνα με τους βουλευτές του ΚΚΕ, Θανάσης Παφίλης, Χρήστος Κατσώτης και Νίκος Καραθανασόπουλος που κατέθεσαν ερώτησή προς τους υπουργούς Οικονομικών και Ναυτιλίας.
Όπως τονίζεται στην ερώτηση που δημοσιεύει το newsbomb.gr, Έλληνες εφοπλιστές πρωταγωνίστησαν στις παραγγελίες νεότευκτων και από «δεύτερο χέρι» πλοίων συνολικής αξίας 18,2 δισεκατομμυρίων ευρώ για το 2013, τάση που συνεχίζεται και το 2014. Μεταξύ των άλλων προνομίων τους, απολαμβάνουν 56 προκλητικές, όπως χαρακτηρίζονται, απαλλαγές. Οι δε φορολογικές τους υποχρεώσεις εξαντλούνται με τη φορολόγηση στη βάση της χωρητικότητας και της ηλικίας του πλοίου με το σύστημα «tonnage tax» και όχι με κριτήριο τα ετήσια έσοδα και τα κέρδη τους.
Αντίθετα, από το 2012 μέχρι και σήμερα σε βάρος των ναυτεργατών έχει επιβληθεί αύξηση της φορολογίας τους κατά 300%, το όριο ηλικίας συνταξιοδότησής τους αυξήθηκε κατά 2 χρόνια, οι συντάξεις τους μειώθηκαν κατά 50% και η ανεργία στον κλάδο εκτινάχθηκε σε ιστορικά ρεκόρ. Παράλληλα, οι εφοπλιστές πιέζουν για κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών, «για να μετατραπούν σε σύγχρονους δούλους στα καράβια για την παραπέρα αύξηση της ήδη τρελής κερδοφορίας του εφοπλιστικού κεφαλαίου».
Η δε συμβολή των εφοπλιστών στα φορολογικά έσοδα της χώρας χαρακτηρίζεται «απάτη» και καταγγέλλεται η «δημαγωγική καμπάνια» που είχε συνοδεύσει τη λεγόμενη «εθελοντική συνεισφορά». Οι βουλευτές υπενθυμίζουν, επίσης, ότι το ΚΚΕ διαχρονικά αντιτίθεται στη συνταγματική κατοχύρωση των εφοπλιστικών προνομίων και ζητούν την κατάργησή τους.
Ενδιαφέρον όμως έχουν και τα ερωτήματα που θέτουν στους αρμόδιους υπουργούς, για τα οποία ζητούν πέρα από τις απαντήσεις και κατάθεση των σχετικών εγγράφων:
• Τι φόρους έχουν πληρώσει οι εφοπλιστές το 2013 για πλοία με ελληνική σημαία πρώτης κατηγορίας του νόμου 27/1975, καθώς και για πλοία δεύτερης κατηγορίας άνω των 500 ΚΟΧ του ίδιου νόμου;
• Πόσες ναυτιλιακές εταιρείες και τι ποσό έχουν καταβάλει το 2013 με βάση το «συνυποσχετικό σύμφωνο οικειοθελούς φορολόγησης των εφοπλιστών»;
• Ποια είναι τα φορολογικά έσοδα από τις ναυτιλιακές εξωχώριες εταιρείες (offshore) στην Ελλάδα από το 2009 έως το 2013;
• Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς τη ΔΟΥ Πειραιά;
• Ποιες είναι οι βεβαιωμένες και ανεξόφλητες οφειλές των εφοπλιστών προς ΝΑΤ, ΚΕΑΝ και τα Ταμεία Πρόνοιας των ναυτεργατών, καθώς και τι ενέργειες έχουν γίνει ώστε να εισπραχθούν από το Δημόσιο και το ΝΑΤ;
Οι απαντήσεις από το υπουργείο Ναυτιλίας αναμένονται με μεγάλο ενδιαφέρον, τη στιγμή μάλιστα που Έλληνες εφοπλιστές έχουν ανέβει στα «κάγκελα», καταγγέλλοντας «υπερφορολόγηση» και απειλούν να πάρουν τα πλοία τους από το εθνικό νηολόγιο.
Danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.