Την υπόσχεση ότι, αν είναι συνεργάσιμοι, θα έχουν ευνοϊκή μεταχείριση από την τράπεζα, δίνουν κυβέρνηση αλλά και τραπεζίτες στους δανειολήπτες.
«Μόνο που και οι δανειολήπτες ζητούν “συνεργασία” από τους πολιτικούς, που συνεχίζουν να προστατεύουν και να καλύπτουν τους τραπεζίτες», δηλώνει με νόημα ο Πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος Χαράλαμπος Περβανάς.
Υπενθυμίζει για την επιστολή που απέστειλε ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βορείου Ελλάδος προς όλους τους πολιτικούς αρχηγούς με σκοπό να διαμαρτυρηθεί για τα επιπλέον βάρη με τα οποία θα φορτώσει τους δανειολήπτες το προωθούμενο σχέδιο νόμου για τις «επιτρεπτές δαπάνες διαβίωσης» και τον «συνεργάσιμο δανειολήπτη».
Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε η επιστολή, οι ρυθμίσεις που προωθούνται πρόκειται να επηρεάσουν σχεδόν το 80% των Ελλήνων πολιτών, που διαθέτουν δάνειο άμεσα ή έμμεσα. Πρόκειται για ένα πιο σφικτό κοστούμι που «ράβουν» για τους δανειολήπτες οι τράπεζες από κοινού με την κυβέρνηση, η οποία έχει ήδη δώσει το πράσινο φως για την ολοκληρωτική φτωχοποίηση των ελληνικών νοικοκυριών.
«Κανείς εκπρόσωπος των πολιτικών κομμάτων της Ελλάδας δεν απάντησε στην επιστολή και στα αιτήματα του Συλλόγου, πλην ενός. Αυτό το κόμμα προχωρά στη δημιουργία κινήματος δανειοληπτών, χωρίς να λύνει τα προβλήματα επί της ουσίας, αλλά για δικό τους όφελος», υπογραμμίζει ο κ. Περβανάς.
Συνεργάσιμοι δανειολήπτες αλλά όχι πολιτικοί
Η αμφίδρομη σχέση εμπιστοσύνης και συνεργασίας, είναι ένα από τα βασικά αιτήματα της κοινωνίας, που βρίσκεται αντιμέτωπη με τη φτωχοποίηση.
Ο «συνεργάσιμος» οφειλέτης θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να δηλώνει το «παρόν» και να έχει επικοινωνία με την τράπεζα που τον έχει δανείσει.
Γιατί να μην ισχύει αυτός ο κανόνας και για τους πολιτικούς που πρέπει να έχουν επαφή και επικοινωνία με τους πολίτες – ψηφοφόρους, ώστε να μπορούν να ακούν και να επιλύουν τα προβλήματα τους;
Ο δανειολήπτης θα πρέπει:
α) να είναι διαθέσιμος σε επικοινωνία με τον δανειστή, παρέχει πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας προς το δανειστή (αριθμούς σταθερού και κινητού τηλεφώνου, ηλεκτρονική διεύθυνση, αριθμό φαξ, διεύθυνση κατοικίας και εργασίας) και προβαίνει σε ορισμό, συγγενικού ή φιλικού προσώπου, ως αντικλήτου επικοινωνίας για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης,
β) να απαντά σε ανακοινώσεις και επιστολές του δανειστή με κάθε πρόσφορο μέσο, εντός μίας εβδομάδας,
γ) να προβαίνει σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, αναφορικά με τη τρέχουσα οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα μεταβολής τους,
δ) να προβαίνει εκουσίως, σε πλήρη και ειλικρινή γνωστοποίηση πληροφοριών, προς το δανειστή, οι οποίες θα έχουν σημαντικές επιπτώσεις στην μελλοντική οικονομική του κατάσταση, εντός 15 ημερών από την ημέρα που θα περιέλθουν σε γνώση του. (πχ πλήρωση προϋποθέσεων λήψης επιδόματος, εμφάνιση νέων περιουσιακών στοιχείων που θα περιέλθουν στην κυριότητά του[κληρονομιά κλπ], ανακοινώσεις απόλυσης, καταγγελίες μισθώσεων κλπ),
ε) σε εξαιρετικές περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, (λ.χ. αποδεδειγμένη σοβαρή ασθένεια ή φυσικής καταστροφής), η οποία αποδεδειγμένα επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην οικονομική του κατάσταση, γνωστοποιεί αμελλητί την κατάστασή του αυτή στο δανειστή. Σε αυτή την περίπτωση του χορηγείται τρίμηνη περίοδος χάριτος.
Οι τραπεζίτες και οι πολιτικοί, που αποφασίζουν και για τις τράπεζες και για τους δανειολήπτες, δεν υποχρεούνται από την πλευρά τους να είναι σε άμεση επικοινωνία με τους οφειλέτες, να δίνουν επικαιροποιημένα στοιχεία και να γνωστοποιούν πληροφορίες που τους αφορούν, να τους εξυπηρετούν σε ότι χρειαστούν, να τους δίνεις πραγματικές λύσεις – ανάσα και όχι να τους στήνουν παγίδες.
Danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.