Χαρτί και καλαμάρι θα πρέπει ένας οφειλέτης να γνωστοποιήσει όλα τα στοιχεία του στην τράπεζα, αν θέλει να χαρακτηριστεί «συνεργάσιμος» και να μην κινδυνέψει να δει το σπίτι του να βγαίνει σε πλειστηριασμό.

 

Σύμφωνα με τον νέο Κώδικα Δεοντολογίας συνεργάσιμος θεωρείται ο δανειολήπτης που παρέχει πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία επικοινωνίας στην τράπεζα (αριθμούς σταθερού, κινητού τηλεφώνου, e-mail, διεύθυνση κατοικίας και εργασίας). Δεν αρκεί όμως μόνο να παρέχει τα στοιχεία αλλά και να απαντάει για 15 ημέρες σε όλα τα τηλεφωνήματα που θα γίνουν από την τράπεζα.
 

Ο συνεργάσιμος επίσης ενημερώνει το πιστωτικό ίδρυμα λεπτομερώς για την τρέχουσα οικονομική του κατάσταση ή σχετικά με τη μεταβολή της οικονομικής του κατάστασης εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημέρα μεταβολής της οικονομικής του κατάστασης ή εντός 15 εργάσιμων ημερών από την ημέρα που θα ζητηθούν ανάλογες πληροφορίες από την τράπεζα. Ακόμα κι αν σε αυτές τις 15 ημέρες δημιουργηθούν κάποια νέα δεδομένα, όπως για παράδειγμα μια κληρονομιά, μια απόλυση ή μια απώλεια κυριότητας περιουσιακών στοιχείων, ο δανειολήπτης είναι υποχρεωμένος να ενημερώσει άμεσα την τράπεζα.
 

Ακόμα θα πρέπει να συναινέσει σε διερεύνηση εναλλακτικής πρότασης αναδιάρθρωσης με την τράπεζα ή όποιον ενεργεί νομίμως για λογαριασμό της. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με την πρόεδρο της Ελληνικής Ενωσης Τραπεζών Λούκα Κατσέλη «κανείς συνεργάσιμος δανειολήπτης που έχει αντικειμενική αδυναμία αποπληρωμής των δανείων του δεν έχει να φοβάται τον πλειστηριασμό της κατοικίας του».

 

Dimokratia News

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.