Όταν το κράτος θέλει, το κράτος μπορεί. Βρίσκει πάντα τρόπους. Αρκεί να πρέπει να αποκαταστήσει επαγγελματικά τα δικά του παιδιά. Όταν πρόκειται να αντιμετωπίσει τα προβλήματα επιβίωσης του πληθυσμού του, να καλύψει τις ανάγκες του, να αποκαταστήσει την αξιοπρέπεια του φτωχοποιημένου λαού, τότε «δεν το επιτρέπουν οι δανειστές».

Δεν μπορεί το κράτος να βρει λύση για τα κόκκινα δάνεια και για να βοηθήσει τους δανειολήπτες να μην χάσουν το σπίτι τους.  Δεν βάζει φρένο στους πλειστηριασμούς, αλλά τους κάνει ηλεκτρονικούς για να μην τους εμποδίζουν οι πολίτες που αντιδρούν. Δεν φέρνει προς ψήφιση στη Βουλή το  νομοσχέδιο για τη δωρεάν νομική βοήθεια ανεξαρτήτως τεκμαρτού εισοδήματος για να βοηθήσει πραγματικά τους δανειολήπτες.

Αλλά σπεύδει ταχύτητα να δημιουργήσει τα ΚΕΠ δανειοληπτών, να τα στεγάσει και να τα χρηματοδοτήσει. Τα οποία ΚΕΠ δανειοληπτών, από τη στιγμή που θα γίνει νόμος ο εξωδικαστικός συμβιβασμός και η δικαστική ασυλία των τραπεζικών στελεχών, δεν θα έχουν κανέναν απολύτων λόγο ύπαρξης. Εκτός από το να πείθουν τους δανειολήπτες να δεχτούν τις ρυθμίσεις των τραπεζών για να μην στιγματιστούν σαν μη συνεργάσιμοι δανειολήπτες.

Ποιος λοιπόν είναι ο πραγματικός λόγος ύπαρξης αυτών των 120 ΚΕΠ δανειοληπτών σε όλη την Ελλάδα; Μήπως για να βολευτούν κάποια κομματικά παιδιά; Αυτά τα ΚΕΠ δανειοληπτών υποτίθεται ότι θα ιδρύονταν με χρήματα από το ΕΣΠΑ. Αλλά πώς θα λειτουργούν; Μα φυσικά με τα χρήματα των Ελλήνων φορολογούμενων. Και με απόφαση και υπογραφή του υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης Δήμου Παπαδημητρίου, δεσμεύτηκε το ποσό των 74.400 ευρώ για την «Προμήθεια Υπηρεσιών ανάπτυξης web εφαρμογής και προδιαγραφών πληροφοριακού συστήματος για την οργάνωση και έναρξη λειτουργίας των κέντρων εξυπηρέτησης δανειοληπτών».

Πολλά ή λίγα, θα σας γελάσω και δεν το θέλω. Αν μάθουμε τις τεχνικές και άλλες προδιαγραφές του έργου θα επανέλθουμε. Πάντως, το ποσό αφορά στο 2017. Αυτό που δεν μας είπαν, όπως οφείλουν, είναι από πιο ταμείο θα τα πάρουν αυτά τα χρήματα για να τα δώσουν στα παντελώς αχρείαστα ΚΕΠ δανειοληπτών.

Ενώ, αν πραγματικά ήθελαν να βοηθήσουν τους δανειολήπτες, θα μπορούσαν – χωρίς μάλιστα να ξοδέψουν ούτε ένα ευρώ – να φέρουν προς ψήφιση τη δωρεάν νομική βοήθεια ανεξάρτητα από το τεκμαρτό εισόδημα.

Αλλά αυτό δεν είναι δυστυχώς το μοναδικό παράδειγμα. Γινόταν και στο παρελθόν και δυστυχώς θα συνεχίσει να γίνεται και στο μέλλον. Είναι ένας από τους τρόπους για να φροντίζει το πολιτικό σύστημα τα δικά του παιδιά, από όποια κυβέρνηση κι αν προέρχονται. Και ποτέ κανένας βουλευτής από κανένα κόμμα δεν αντιδρά σε αυτή τη πρακτική, γιατί απλά βολεύει και τους ίδιους.

Κάπως έτσι άρχισε προς το τέλος του 2012 στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Αττική» και να συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ), το πρόγραμμα για την παροχή  δωρεάν δικαστικής υποστήριξης σε υπερχρεωμένους καταναλωτές.

Η υποστήριξη αφορούσε τις διαδικασίες, μετά την αποτυχία της εξωδικαστικής προσπάθειας του ν. 3869/2010, μέχρι και την κατάθεση αίτησης (δικογράφου) στο Ειρηνοδικείο και την κοινοποίησή της, όχι όμως και τις εκδίκασης της υπόθεσης… έτσι ήταν πάλη ο δανειολήπτης ακάλυπτος…  Το ποσό τότε ήταν δημόσια δαπάνη 40.000 ευρώ.

Η απόδειξη

Επιχειρησιακό Πρόγραμμα: Ανταγωνιστικότητα και Επιχειρηματικότητα 

Θεματικές Προτεραιότητες: Άλλα μέτρα για την τόνωση της έρευνας και της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας των ΜΜΕ

Π/Υ δημόσιας δαπάνης: 40.000 €

Πληρωμές: 29.578 €

Υποέργα: 1

Ολοκλήρωση: 74 %

Έναρξη: 11/12/2012

Λήξη: 30/10/2015

Η πρόταση περιλαμβάνει την προβολή της πράξης και τη Νομική εκπροσώπηση υπερχρεωμένων νοικοκυριών στα πλαίσια της εφαρμογής του ν. 3869/2010.

Ειδικότερα δε, περιλαμβάνει:

1.  Διαφήμιση και προβολή του προγράμματος μέσω διαδικτύου. (Δημιουργία ιστοσελίδας, Διαφήμιση σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, σε μηχανές αναζήτησης)

2. Αγορά εξοπλισμού και δημιουργία λογισμικού που θα χρησιμοποιηθεί για την υλοποίηση της πράξης. Ειδικότερα,

– αγορά Η/Υ τύπου Laptop,

– δημιουργία CRM λογισμικό τύπου Microsoft Access με παραμετροποίηση στις ανάγκες της Ένωσης για την εφαρμογή στο intranet Δίκτυο της.

– δημιουργία λογισμικού ταξινόμησης και καταχώρησης καταγγελιών και εφαρμογή στο δίκτυο της Ένωσης

3. Τη νομική υποστήριξη, ακολουθώντας τις διατάξεις του Ν. 3869/2012 και ειδικότερα τη δικαστική ρύθμιση των χρεών του δανειολήπτη. (Συντάσσεται η αίτηση προς το αρμόδιο Ειρηνοδικείο και κατατίθενται και τα σχετικά έγγραφα για να πάρει ο δανειολήπτης δικάσιμο).

Αλλά παραμένει άγνωστο πόσοι Έλληνες υπερχρεωμένοι πολίτες  ωφελήθηκαν πανελλαδικά από αυτό το πρόγραμμα. Και το ερώτημα που τίθεται είναι, αφού αυτά τα ποσά τα έχουν πληρώσει οι Έλληνες φορολογούμενοι, γιατί να τα ξαναχρεωθούν;

danioliptes.gr