“Σιγήν ιχθύος” από την αξιωματική αντιπολίτευση για τα υπερχρεωμένα νοικοκυριά
Αναπάντητη παραμένει η επιστολή του Συλλόγου Δανειοληπτών -Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας προς τον πρόεδρο της ΝΔ Κυριάκο Μητσοτάκη για τα προβλήματα των υπερχρεωμένων νοικοκυριών και την τακτική των τραπεζών απέναντι σε πολίτες με “κόκκινα δάνεια”. Για την ενημέρωση του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης, ο σύλλογος απέστειλε έγγραφη αναφορά, στις 12 Δεκεμβρίου 2016, ζητώντας την τοποθέτηση του κ. Μητσοτάκη για τις κοινοβουλευτικές του ενέργειες. Μέχρι σήμερα, δεν υπάρχει απάντηση .
Αυτό έγινε με αφορμή την ομιλία του πρόεδρου της ΝΔ ,στο 9ο Ετήσιο Συνέδριο Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος σχετικά με την κομματικοποίηση του Κράτους, την ανομία στη Δημόσια Διοίκηση και τις παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη όπου τίποτα δεν ανέφερε , σχετικά με τις αδιαφανείς και παράνομες διαδικασίες που ακολουθούν τα εθνικά μας πιστωτικά ιδρύματα κατά την συνομολόγηση δανειακών συμβάσεων που έχουν ως αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό των δανειοληπτών και ευρύτερα των καταναλωτών.
“Η παραβατικότητα και παρανομία των ελληνικών τραπεζών εις βάρος των δανειοληπτών συνεχίζει απαρέγκλιτα και χωρίς καμία παρέμβαση των ελληνικών αρχών και με απόλυτη ανοχή των υποτιθέμενων ελεγκτικών μηχανισμών, όπως της Τράπεζας της Ελλάδος και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή. Διαπιστώνεται ήδη ότι, στην ελληνική τραπεζική πρακτική δεν δύναται -από αποκλειστική υπαιτιότητα των ελληνικών τραπεζών – να εμπεδωθεί ο διαφαινόμενος στόχος της ευρωπαϊκής – κοινοτικής πολιτικής για τους καταναλωτές, που είναι η συμβιβαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών με απομάκρυνση από τον κρατικό παρεμβατισμό” έγραφε στην επιστολή του Συλλόγου.
Επίσης, κάναμε γνωστό ότι ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος με αναφορά του στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία κρίθηκε παραδεκτή με την υπ’ αριθμ. 2071/2014 κατήγγειλε τις συνεχιζόμενες παραβιάσεις των κοινοτικών οδηγιών αφενός και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας αφετέρου εκ μέρους των ελληνικών τραπεζών. Σχετική έγγραφη καταγγελία απεστάλη και στο υπουργείο Δικαιοσύνης η οποία διαβιβάστηκε στον Άρειο Πάγο.
Ο πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας Χαράλαμπος Περβανάς δήλωσε τα εξής: “Το επιτελείο της αξιωματικής αντιπολίτευσης με τους διάφορους τομεάρχες που έχει , δεν επιθυμεί την απ’ ευθείας ενημέρωση από το Σύλλογο Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας. Αν και πολλές φορές ζητήσαμε ακρόαση προτιμούν να ασχολούνται πιο πολύ με ανθρώπους που είναι στον καλλιτεχνικό χώρο, παρά με τα πραγματικά προβλήματα που βιώνει ο Έλληνας πολίτης . Γιατί αν θα έρθουν στην εξουσία θα λένε πάλι ότι “οι άλλοι έφταιγαν”.
Αρκούνται στη μονομερή ενημέρωση της Ένωσης Ελληνικών Τραπεζών και του διοικητή της τράπεζας της Ελλάδος. Ως πρόεδρος του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας πολλές φορές έχω ζητήσει ακρόαση αλλά φωνή βοώντος εν τη ερήμω…”
* επισυνάπτεται η πλήρης επιστολή
Σύλλογος Δανειοληπτών & Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος
Δωδεκανήσου 10Β, 546 26 Θεσσαλονίκη – Φιλελλήνων 13, 653 02 Καβάλα
Τηλ: 2310522126, 2314318996 – Καβάλα Τηλ: 2510 836 705
www.danioliptes.gr – www.radio1.danioliptes.gr
Αρ. Εξερχ.: 432 / 12.12.2016
Προς : κ. Κυριάκο Μητσοτάκη Πρόεδρο της Ν.Δ.
Πειραιώς 62, ΤΚ 18346 Μοσχάτο Αττικής
Αξιότιμε κύριε Μητσοτάκη,
Ακούγοντας τα όσα είπατε, την Παρασκευή 9 Δεκεμβρίου 2016 στο 9ο Ετήσιο Συνέδριο Διεθνούς Διαφάνειας Ελλάδος σχετικά με την κομματικοποίηση του Κράτους, την ανομία στη Δημόσια Διοίκηση και τις παρεμβάσεις στη Δικαιοσύνη παρατηρήσαμε ότι ουδέν αναφέρατε, σχετικά με τις αδιαφανείς και παράνομες διαδικασίες που ακολουθούν τα εθνικά μας πιστωτικά ιδρύματα κατά την συνομολόγηση δανειακών συμβάσεων που έχουν ως αποτέλεσμα τον στραγγαλισμό των δανειοληπτών και ευρύτερα των καταναλωτών. Γιατί είναι αυτές οι παρανομίες που οδήγησαν πολλούς δανειολήπτες στην οικονομική τους αλλά δυστυχώς σε ορισμένες περιπτώσεις και στην φυσική τους εξόντωση.
Είναι αυτές οι αδιαφανείς διαδικασίες που μετεξελίχθηκαν σε δαμόκλειο σπάθη του <<μη συνεργάσιμου δανειολήπτη>>, αφού δι’ αυτής της οδού απειλείται η περιουσία των δύσμοιρων δανειοληπτών, οι οποίοι εμπιστεύτηκαν ένα σαθρό και ληστρικό τραπεζικό σύστημα.
Ο Σύλλογος μας, επί σειρά ετών ασχολείται, με το εάν και κατά πόσο οι ελληνικές τράπεζες στη σχέση τους με τον πελάτη – καταναλωτή είναι στοιχημένες με την ευρωπαϊκή νομιμότητα. Στην ενασχόλησή του αυτή, διαπιστώνει δυστυχώς, ότι τα ελληνικά πιστωτικά ιδρύματα με την κάλυψη των αρμοδίων εποπτικών και νομικών αρχών και γενικά της εξουσίας, επιβιώνουν λάθρα, εκμεταλλευόμενα συχνά την άγνοια του αντισυμβαλλόμενου πελάτη τους.
Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος με αναφορά του στην αρμόδια επιτροπή του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, η οποία κρίθηκε παραδεκτή με την υπ’ αριθμ. 2071/2014 κατήγγειλε τις συνεχιζόμενες παραβιάσεις των κοινοτικών οδηγιών αφενός και της ευρωπαϊκής νομοθεσίας αφετέρου εκ μέρους των ελληνικών τραπεζών.
Δεδομένου ότι η επιβολή της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών εμπίπτει στην αρμοδιότητα των εθνικών δημοσίων αρχών, ο πρόεδρος του Συλλόγου Χαράλαμπος Περβανάς παρέδωσε ιδιοχείρως στο υπουργείο Δικαιοσύνης την καταγγελία του Συλλόγου σχετικά με την παράβαση εθνικού και κοινοτικού δικαίου σε ζητήματα προστασίας καταναλωτών εκ μέρους των Ελληνικών Δικαστηρίων.
Ο Σύλλογος Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος αφενός κατήγγειλε στο υπουργείο Δικαιοσύνης και αφετέρου κατέθεσε νέα καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή-Τομέας Καταναλωτών της Γενικής Διεύθυνσης Δικαιοσύνης και Καταναλωτών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με την οποία στηλίτευε για ακόμη μια φορά ότι το ελληνικό κράτος παραβιάζει καθημερινά τόσο το εθνικό όσο και το ευρωπαϊκό δίκαιο που έχει θεσπιστεί για την προστασία των καταναλωτών εν γένει και των δανειοληπτών ειδικότερα.
Παρά την ύπαρξη σαφών νομοθετικών διατάξεων, οι τράπεζες και πιστωτικές επιχειρήσεις αφήνονται να παρανομούν εις βάρος των καταναλωτών ελεύθερα χωρίς καμία παρέμβαση, συνθλίβοντας με τις παράνομες, ανήθικες και εξοντωτικές πρακτικές τους ακόμη περισσότερο τους ανυπεράσπιστους καταναλωτές – δανειολήπτες.
Η παραβατικότητα και παρανομία των ελληνικών τραπεζών εις βάρος των δανειοληπτών συνεχίζει απαρέγκλιτα και χωρίς καμία παρέμβαση των ελληνικών αρχών και με απόλυτη ανοχή των υποτιθέμενων ελεγκτικών μηχανισμών, όπως της Τράπεζας της Ελλάδος και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.
Διαπιστώνεται ήδη ότι, στην ελληνική τραπεζική πρακτική δεν δύναται -από αποκλειστική υπαιτιότητα των ελληνικών τραπεζών – να εμπεδωθεί ο διαφαινόμενος στόχος της ευρωπαϊκής – κοινοτικής πολιτικής για τους καταναλωτές, που είναι η συμβιβαστική επίλυση των καταναλωτικών διαφορών με απομάκρυνση από τον κρατικό παρεμβατισμό.
Ενδεικτικό της παντελούς έλλειψης συμμόρφωσης των ελληνικών τραπεζών και των εποπτικών αυτών αρχών με τις εθνικές και κοινοτικές διατάξεις σχετικά με την προστασία του καταναλωτή, είναι η παντελής αδιαφορία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος για τον θεσπιζόμενο εν τέλει από το ίδιο το τραπεζικό σύστημα Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών, οποίος προβλέφθηκε νομοθετικά με το Ν.4224/2013 και εκδόθηκε από την Τράπεζα της Ελλάδος δυνάμει της υπ. αριθ.27/2014 απόφασης της τελευταίας, όπως τροποποιήθηκε μεταγενέστερα με την υπ. αριθ. 148/2015 απόφαση της Τράπεζας της Ελλάδος.
Με τον Κώδικα Δεοντολογίας υποτίθεται, ότι θεσπίζονται πρακτικές, που έχουν ως στόχο την ενίσχυση του κλίματος εμπιστοσύνης, την αμοιβαία δέσμευση και την ανταλλαγή μεταξύ δανειολήπτη και ιδρύματος της αναγκαίας πληροφόρησης, προκειμένου κάθε πλευρά να είναι σε θέση να σταθμίσει τα οφέλη ή τις συνέπειες εναλλακτικών λύσεων εξυπηρέτησης (λύσεις ρύθμισης) ή οριστικού διακανονισμού (λύσεις οριστικής διευθέτησης) των δανείων σε καθυστέρηση των οποίων η σύμβαση δεν έχει καταγγελθεί με τελικό σκοπό, την επιλογή της καταλληλότερης, κατά περίπτωση λύσης.
Ωστόσο, μετά από ένα έτος εφαρμογής του Κώδικα Δεοντολογίας, ήδη αναγκαζόμαστε να αχθούμε στο συμπέρασμα ότι σε καμία περίπτωση οι τράπεζες δεν διαπραγματεύονται καλόπιστα, δεν προτείνουν βιώσιμες λύσεις και δεν ανταποκρίνονται στις υποχρεώσεις τους να σεβαστούν πρωτίστως την οικονομική δυνατότητα αποπληρωμής του δανειολήπτη σε σχέση με τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης του.
Επιπλέον ο Σύλλογος ζήτησε αρμοδίως, αίτημα που απευθύνει δια της παρούσης και σ΄ εσάς, να αναπροσαρμοστούν τα κριτήρια για τους δικαιούχους δωρεάν νομικής βοήθειας, καθώς πολίτης με χαμηλό εισόδημα θα πρέπει να θεωρείται όποιος έχει πραγματικό (και όχι τεκμαρτό!) εισόδημα το οποίο κείται εντός των ορίων των εύλογων δαπανών διαβίωσης, όπως προσδιορίζονται από την ΕΛ.ΣΤΑΤ και το Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και όχι όποιος έχει ετήσιο οικογενειακό εισόδημα που δεν υπερβαίνει τα δύο τρίτα των κατώτατων ετήσιων ατομικών αποδοχών, που προβλέπει η Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση Εργασίας.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον πολιτικό και κοινωνικό, διαθέτοντας τη δυναμική της πληροφόρησης χιλιάδων μελών μας, την απάντησή σας σχετικά με τις δικές σας ενέργειες στην κοινοβουλευτική μας δημοκρατία ή σε οτιδήποτε απόμεινε.
Θεσσαλονίκη, 12.12.2016
Ο Πρόεδρος
Περβανάς Χαράλαμπος Π.
Από το Γραφείο Τύπου
danioliptes.gr