Πληθαίνουν οι καταγγελίες για έναν νέο τρόπο υφαρπαγής της συναίνεσής μας για χρήση των προσωπικών μας δεδομένων από τράπεζες και εισπρακτικές εταιρίες.
Όπως μας κατήγγειλε ο δανειολήπτης Γ.Δ. δέχτηκε τηλεφώνημα στην οικεία του από την εταιρία «MELON TECHNOLOGIES» και τον ενημέρωσαν πως η τράπεζα Eurobank έχει αναθέσει στη Melon την επικαιροποίηση των ατομικών του στοιχείων.
Ο δανειολήπτης δεν δέχθηκε να πει τα ατομικά του στοιχεία σε κάποιον που δεν γνωρίζει και η τηλεφωνήτρια έδωσε το όνομά της (Σα****λου) και τον προέτρεψε να της τηλεφωνήσει ο ίδιος στο τηλ. 210 4847100.
Κανένας δανειολήπτης δεν πρέπει να καλεί τις εταιρείες αυτές, καθώς και μόνο η κλήση του μπορεί να εκληφθεί ως συναίνεση. Ο δανειολήπτης οφείλει να μην δίνει τα στοιχεία του και να κλείνει το τηλέφωνο.
Υπενθυμίζουμε ότι, από τις 25 Μαΐου 2018 τίθεται σε εφαρμογή το νέο αυστηρότερο θεσμικό πλαίσιο για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των πολιτών της ΕΕ, με κοινούς κανόνες για όλες τις χώρες – μέλη, που προβλέπουν μεταξύ άλλων πρόστιμα-μαμούθ για τις εταιρίες που τα παραβιάζουν, ως και 20 εκατ. ευρώ ή ως το 4% του παγκόσμιου κύκλου εργασιών της εταιρίας.
Πρακτικά με τους νέους κανονισμούς, όπως ανακοίνωσε πρόσφατα η Επιτροπή, απαγορεύεται η οποιαδήποτε χρήση στοιχείων πελατών, χωρίς τη ρητή και απερίφραστη σύμφωνη γνώμη των τελευταίων.
Το μέτρο ισχύει τόσο για τη χρήση στοιχείων πελατών για προωθητικές ενέργειες όσο και για την όχλησή τους από εισπρακτικές και άλλες εταιρίες για να αποπληρώσουν τα χρέη τους και αφορούν τόσο τις τράπεζες, όσο και τη ΔΕΗ, τις εταιρίες κινητής τηλεφωνίας και βέβαια τις εισπρακτικές και άλλες εταιρίες.
danioliptes.gr