Νέα επιτυχία του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας

Στη Βουλή τέθηκαν οι καταγγελίες του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Β. Ελλάδος για τις δικηγορικές – εισπρακτικές εταιρείες. Το τεράστιο θέμα με τις παρανομίες, τους εκβιασμούς και τις απειλές από πλευράς δικηγορικών – εισπρακτικών εταιρειών κατά των δανειοληπτών που καθυστερούν να εξυπηρετήσουν τα δάνειά τους έφερε στη Βουλή ο βουλευτής Α’ Θεσσαλονίκης της Ένωσης Κεντρώων, Γιάννης Σαρίδης, μετά από την συνάντηση ενημέρωσης που είχε με τον πρόεδρο του Συλλόγου, Χαράλαμπο Περβανά.  Ο κ. Σαρίδης έκανε λόγο για προσβλητική συμπεριφορά των συγκεκριμένων εταιρειών απέναντι στους πολίτες που αντιδρούν και τόνισε πως οι δικηγορικές εταιρείες παρακάμπτουν τους περιορισμούς των εισπρακτικών εταιρειών. Επίσης, ο κ. Σαρίδης σημείωσε πως δε γίνεται σεβαστή η διάταξη του κώδικα δεοντολογίας που προβλέπει ότι μόνο μια φορά μπορούν να ενημερώνουν τα δικηγορικά γραφεία τους πολίτες, στο πλαίσιο εξεύρεσης εξωδικαστικής λύσης. Τέλος, ο κ. Σαρίδης δεσμεύτηκε ότι θα εξετάσει το περιθώριο νομοθετικών πρωτοβουλιών για να λυθεί το θέμα και να μην βρίσκουν τοίχο οι εκτός Αθηνών πολίτες.

Υπενθυμίζεται ότι μεταξύ του προέδρου του Συλλόγου, κ. Χαράλαμπου Περβανά και του βουλευτή Γιάννη Σαρίδη έχει αναπτυχθεί στενή συνεργασία με απώτερο σκοπό τη γνωστοποίηση του έργου και των προσπαθειών του Συλλόγου στην επίλυση των προβλημάτων αλλά και την πλήρη διακοπή των απειλών, της τρομοκρατίας και του εκφοβισμού που αντιμετωπίζουν οι δανειολήπτες από τις τράπεζες.

Μέσα στο Μάρτιο υπήρξε συνάντηση μεταξύ των δύο ανδρών, κατά την οποία ο Χ. Περβανάς παρέδωσε στο Γ. Σαρίδη πρόταση νόμου για την προστασία των δανειοληπτών από τις δικηγορικές – εισπρακτικές εταιρίες, η οποία περιλαμβάνει τα εξής σημεία – προτάσεις:

1) Να θεσπίζεται υποχρέωση των προσώπων που επικοινωνούν τηλεφωνικά με τους οφειλέτες να παρέχουν πλήρη στοιχεία της ταυτότητας τους, να δηλώνουν την ιδιότητά τους, καθώς και τα στοιχεία του νομικού προσώπου ή της δικηγορικής εταιρίας που εκπροσωπούν.

2) Ο εκάστοτε δικηγορικός σύλλογος, που επιλαμβάνεται σχετικών καταγγελιών, να ορίζει έναν εισηγητή σύμβουλο, ο οποίος ανά εύλογα τακτά χρονικά διαστήματα θα μεταβαίνει στις κατά τόπους περιφέρειες της κατοικίας των καταγγελλόντων, προκειμένου να συζητηθεί η αναφορά που υπέβαλαν. Επίσης, με δεδομένο ότι το παράβολο, που απαιτείται για τη συζήτηση της καταγγελίας, είναι επαχθέστατο, προτείνουμε την κατάργησή του ή έστω τη μείωσή του στο προσήκον μέτρο.

3) Επειδή η πλειονότητα αυτής της φύσεως των καταγγελιών κατατίθενται στον Δικηγορικό Σύλλογο Αθηνών, καθότι οι περισσότερες εταιρίες -δικηγορικές ή μη – που αναλαμβάνουν τις εργασίες αυτές (τηλεφωνικές οχλήσεις για είσπραξη απαιτήσεων) εδρεύουν στην Αθήνα , προτείνουμε κατ’ αναλογική εφαρμογή της πρακτικής της λειτουργίας των μεταβατικών εδρών Δικαστηρίων σε διάφορα σημεία ενός νομού, να λειτουργούν όλοι οι Δικηγορικοί σύλλογοι της Ελλάδος ως μεταβατικές έδρες του Συλλόγου Αθηνών για τους πολίτες της περιφέρειας τους, ώστε να μπορέσουν χωρίς τα έξοδα της μετακίνησης και της διαμονής τους στην Αθήνα, να υποστηρίξουν στον οικείο Δικηγορικό Σύλλογο της περιφέρειας τους την όποια καταγγελία τους κατά των εταιριών αυτών.

4) Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων, που αφορούν στις υποχρεώσεις των δικηγόρων σχετικά με την επικοινωνία τους με τους οφειλέτες, να οριστούν αυστηρές ποινές (χρηματικά πρόστιμα, αναστολή άσκησης δικηγορικού επαγγέλματος κλπ.), οι οποίες θα λειτουργούν αποτρεπτικά, ώστε να μην εμφανίζονται ή να μην επαναλαμβάνονται αντιδεοντολογικές ενέργειες.

Δύο μέρες μετά την πρώτη συνάντηση, ο Γ. Σαρίδης παρέδωσε στον πρόεδρο του Συλλόγου Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας, Χ. Περβανά το εγχειρίδιο που εξέδωσε η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (ΕΚΤ) για τη διαχείριση «κόκκινων» δανείων.

Όλα τα παραπάνω δείχνουν ότι αν υπάρξει συσπείρωση των δανειοληπτών γύρω από το Σύλλογο Δανειοληπτών και Προστασίας Καταναλωτών Βόρειας Ελλάδας, ο οποίος έχει να επιδείξει σημαντική προσπάθεια, αλλά και απτά αποτελέσματα, είναι ο μόνος τρόπος, όχι μόνο να διεκδικήσουν τα δικαιώματά τους, αλλά να δοθούν συγκεκριμένες λύσεις στα προβλήματα των δανειοληπτών, όπως έχει συμβεί σε πάρα πολλές παρόμοιες περιπτώσεις δανειοληπτών. Δείχνουν επίσης ότι οι δανειολήπτες δεν πρέπει να πείθονται από διάφορες ανούσιες και αμφίβολης ποιότητας φωνές που τελικά καταλήγουν να διώκονται από τη δικαιοσύνη, γιατί ότι με αυτό τον τρόπο, το μόνο που καταφέρνουν είναι να χάνουν τα χρήματά τους και τελικά να κινδυνεύουν να χάσουν και τις περιουσίες τους.

danioliptes.gr