«Κοινωνική δικαιοσύνη» σημαίνει μεταξύ άλλων ότι το έγκλημα που την υπονομεύει τιμωρείται. Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έκανε ένα διστακτικό βήμα προς αυτή την κατεύθυνση, επιβάλλοντας σε τράπεζα δύο πρόστιμα ύψους 10.000 ευρώ για παράνομη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων.
Τί μας θυμίζει αυτό; Τη βροχή καταγγελιών που δέχεται καθημερινά ο Σύλλογός μας για την παράνομη δράση των εισπρακτικών εταιριών, για τις κακές συνθήκες εργασίας των ανθρώπων που υποχρεώνονται λόγω ανάγκης να εργαστούν σε αυτές, και την αναιδέστατη συμπεριφορά υψηλόβαθμων -ως επί το πλείστον- υπαλλήλων καταστημάτων τραπεζών απέναντι στους δανειολήπτες.
Ο Σύλλογός μας έχει προχωρήσει σε όλες τις νόμιμες ενέργειες για να τιμωρηθεί όποιος έσφαλε και η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα έχει πάρα πολλή δουλειά ακόμη, καθώς οι καταγγελίες αυξάνονται καθημερινά και η Δικαιοσύνη καλείται να πάρει θέση για την παράνομη λειτουργία και πρακτική των εισπρακτικών εταιριών που δεν κάνουν τίποτα άλλο από το να χρεώνουν τους δανειολήπτες για τις ενοχλητικές τηλεφωνικές οχλήσεις των υπαλλήλων τους
Καλούμε εδώ και τώρα τις αρμόδιες Αρχές να υποχρεώσουν τις εισπρακτικές εταιρίες να αποκαλύψουν όλα τα οικονομικά στοιχεία τους. Ποιες είναι οι πηγές των εσόδων τους;
Μήπως είναι τα μερίδια που έχουν κάθε φορά που πετυχαίνει ο εκβιασμός τους σε βάρος των ανενημέρωτων δανειοληπτών που παραδόθηκαν στα δίχτυα των τραπεζών;
Μήπως είναι τα μερίδια από τις κλήσεις τους προς τους δανειολήπτες, τις οποίες κατόπιν πληρώνουν οι ίδιοι κάθε φορά που τους ενοχλούν. Εχουμε ενημερώσει επανειλλημένα ότι σε άλλο ένα κόλπο γκρόσο που συμβαίνει στη χώρα μας σε βάρος των απλών πολιτών, οι εισπρακτικές εταιρίες χρεώνουν τους δανειολήπτες για τις ενοχλητικές κλήσεις τους.
Οι τράπεζες έχουν παραδώσει τα προσωπικά δεδομένα των δανειοληπτών στις εισπρακτικές εταιρίες εν αγνοία τους και οι υπάλληλοι των εισπρακτικών εταιριών ψεύδονται όταν λένε ότι είναι μέλη νομικής ομάδας των τραπεζών ή άλλα επιχειρήματα για να κρατήσουν στην άλλη άκρη της τηλεφωνικής γραμμής τους εξοργισμένους δανειολήπτες.
Η επιβολή του προστίμου 7.000 ευρώ για παράνομη επεξεργασία προσωπικών δεδομένων και προστίμου 3.000 ευρώ για την άρνηση της τράπεζας να απαντήσει στον παλαιό πελάτη της είναι μια καλή αρχή, αλλά δεν εστιάζει στο ίδιο το πρόβλημα που είναι οι απειλές από τους τραπεζίτες και από τους υπαλλήλους των εισπρακτικών εταιριών. Ο Σύλλογός μας ευελπιστεί ότι η δικαιοσύνη θα λάμψει και στις πάμπολλες καταγγελίες που εξετάζονται ήδη από τις αρμόδιες Αρχές απόδοσης δικαίου στη χώρα μας.
Αλλωστε, το σκεπτικό της απόφασης, η οποία είναι ανάλογη απόφασης της ίδιας Αρχής που ελήφθη στις 2 Απριλίου του 2012, αποτελεί προηγούμενο για την τιμωρία των εισπρακτικών εταιριών και των τραπεζών.
Ειδικότερα, στέλεχος της τράπεζας αναζήτησε μέσω του συστήματος «Τειρεσία» οικονομικά στοιχεία παλαιού πελάτη τράπεζας (πελάτης πριν από το 2005) ο οποίος όμως είχε σταματήσει τη συνεργασία με την επίμαχη τράπεζα. Το στέλεχος της τράπεζας στην συνέχεια έδωσε τα οικονομικά αυτά στοιχεία σε συγγενικό πρόσωπο του παλαιού πελάτη, το οποίο όμως εκ του νόμου δεν έχει δικαίωμα να πληροφορηθεί το περιεχόμενο των στοιχείων αυτών.
Ο παλαιός πελάτης έστειλε εξώδικο στην τράπεζα, και ζητούσε να πληροφορηθεί για τον αρμόδιο υπάλληλο, ο οποίος αναζήτησε και έδωσε τα προσωπικά του οικονομικά δεδομένα σε συγγενείς του, χωρίς να λάβει ποτέ απάντηση.
Το επόμενο βήμα του πελάτη ήταν η προσφυγή του στην Αρχή, η οποία μετά από έρευνα κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η τράπεζα δεν είναι σε θέση να ελέγξει εάν οι αναζητήσεις από το σύστημα «Τειρεσίας» έγιναν νόμιμα ή όχι.
Η Αρχή αποφάνθηκε ότι η άντληση προσωπικών στοιχείων που έγινε από υπαλλήλους της τράπεζας δεν είχαν νόμιμο χαρακτήρα.
danioliptes.gr
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.