Ορίστε και κάτι που βελτιώθηκε στη χώρα μας!

Η ύφεση, η ανασφάλεια και οι κακοί οιωνοί στον ορίζοντα έχουν ρίξει στα τάρταρα τη διάθεση του Ελληνα.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία της τελευταίας έρευνας Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης της Nielsen, συνεχίζεται η ανάκαμψη του σχετικού δείκτη στην Ελλάδα και το δεύτερο τρίμηνο του 2013, καθώς ο δείκτης στη χώρα μας αυξήθηκε κατά 7 μονάδες, φτάνοντας συνολικά τις 47. Η αύξηση αυτή, όπως σημειώνεται, είναι η μεγαλύτερη που σημειώθηκε στην περιοχή της Ευρώπης. Από την άλλη πλευρά, ο παγκόσμιος δείκτης αυξήθηκε κατά 1 μονάδα, φτάνοντας στις 94, ο δείκτης της Ευρώπης παρέμεινε σταθερός για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο, στις 71 μονάδες.

 

“Ενώ η αισιοδοξία στην Ευρώπη είναι συγκρατημένη, κυρίως λόγω της σταθεροποίησης των οικονομικών συνθηκών, η θετική προοπτική σχετικά με την εργασία και τα οικονομικά, καθώς και η πρόθεση των καταναλωτών για δαπάνες έχουν αυξηθεί στις 3 μεγαλύτερες οικονομίες στον κόσμο -Η.Π.Α., Κίνα και Ιαπωνία- με αποτέλεσμα τον θετικό αντίκτυπο σε παγκόσμιο επίπεδο”, σχολίασε η Βίκυ Γρηγοριάδου, Market Leader για τη Nielsen Ελλάδας . “Παρ’ όλα αυτά, η ανησυχία παραμένει, καθώς συγκεκριμένα μακροοικονομικά γεγονότα, όπως η αύξηση στα επιτόκια, πιθανότατα να διαταράξουν την ανάκαμψη, με συνέπεια τη μείωση των δαπανών του νοικοκυριού”.

 

Στην Ευρώπη, 13 χώρες παρουσίασαν αύξηση στον Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ενώ 14 μείωση, 10 εκ των οποίων ανήκουν στη Δυτική Ευρώπη. Επίσης στην Ευρώπη ανήκουν οι 9 από τις 10 χώρες με τον χαμηλότερο δείκτη παγκοσμίως, μεταξύ των οποίων είναι η Πορτογαλία (33), η Ουγγαρία και η Ιταλία (41), η Ελλάδα (47) και η Ισπανία (48). Συγκεκριμένα, η Ελλάδα βρίσκεται πλέον στην 54η θέση μεταξύ των 58 αγορών που συμμετέχουν στην έρευνα, με τον δείκτη της ωστόσο να σημειώνει τη δεύτερη μεγαλύτερη αύξηση παγκοσμίως κατά 7 μονάδες. Ωστόσο, παρά την αύξηση του δείκτη, 8 στους 10 Έλληνες συνεχίζουν να αμφισβητούν ότι η Ελλάδα θα καταφέρει να ξεπεράσει την κρίση σύντομα, ενώ θεωρούν ότι θα παραμείνει σε ύφεση τους επόμενους 12 μήνες.

 

Σε σύγκριση με το αντίστοιχο β΄ εξάμηνο του 2012, φαίνεται ότι οριακά λιγότεροι Έλληνες πιστεύουν πως η εργασιακή ασφάλεια καθώς και τα οικονομικά τους αναμένεται να χειροτερεύσουν τους επόμενους μήνες. Παρ’ όλα αυτά η εργασιακή ασφάλεια παραμένει η μεγαλύτερη ανησυχία, όπως αναφέρθηκε από το 51% των ερωτηθέντων, ενώ ακολουθεί με αρκετά χαμηλότερο ποσοστό και η ανησυχία για την οικονομία.

 

Στην ερώτηση πού διαθέτουν τα χρήματα που τους περισσεύουν, μετά την κάλυψη των βασικών τους αναγκών, το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων (28%) δηλώνουν ότι το ξοδεύουν στην κάλυψη δανείων,πιστωτικών καρτών και γενικότερα χρεών, ενώ 4 στους 10 εξακολουθούν να δηλώνουν ότι δεν τους περισσεύουν καθόλου χρήματα.

 

Ενδεικτικό της γενικότερης έλλειψης εμπιστοσύνης είναι ότι σχεδόν όλοι οι Έλληνες καταναλωτές (91%) έχουν αλλάξει τις καταναλωτικές του συνήθειες και έχουν γίνει περισσότερο προσεκτικοί με τις δαπάνες τους. Το ποσοστό αυτό είναι το μεγαλύτερο που σημειώθηκε στην Ευρώπη.

 

Παρά την ανελέητη επιδρομή στα εισοδήματα των Ελλήνων αυξάνεται η καταναλωτική εμπιστοσύνη

 

Τη στιγμή που γράφονταν τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης έρευνας της Nielsen το Υπουργείο Οικονομικών έδινε στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα από την επεξεργασία των περσινών φορολογικών δηλώσεων που αφορούν εισοδήματα του 2011.

 

Με τον πλέον επίσημο τρόπο επιβεβαιώνεται η τεράστια φορολογική αφαίμαξη των μισθωτών και συνταξιούχων παρά τις περικοπές στις αποδοχές τους. Από τον «χάρτη» της Εφορίας προκύπτει ότι 4.800.000 μισθωτοί και συνταξιούχοι επλήγησαν ανεπανόρθωτα από τη φορολογική καταιγίδα, είδαν τα εισοδήματά τους να συρρικνώνονται σημαντικά και ταυτόχρονα τη φορολογική τους επιβάρυνση να εκτοξεύεται στα ύψη. Μπορεί η καταναλωτική μας εμπιστοσύνη να φαίνεται πως βελτιώνεται αλλά, δυστυχώς, στην Ελλάδα του 2013 ούτε κατανάλωση υπάρχει, ούτε εμπιστοσύνη.

Με ποιο τρόπο, θα ξαναενισχυθούν κανείς δεν μπορεί να ξέρει, αλλά ούτε και να προβλέψει πότε θα επανέλθουν. Μέχρι να γίνει αυτό, οι περισσότεροι Έλληνες θα περιορίζουν μέρα με τη μέρα την κατανάλωση τους μέχρι να φτάσουν στο σημείο που δε θα μπορούν να αγοράσουν ούτε τα βασικά.

 

Danioliptes.gr