Του Άγγελου Αγγελίδη

 

“Αιμορραγία” δισεκατομμυρίων ευρώ σημειώνεται από τους έλληνες που αγοράζουν πολυτελή αυτοκίνητα στη Βουλγαρία, βάζουν πινακίδες κυκλοφορίας της γειτονικής χώρας, αλλά συνεχίζουν να ζουν, να εργάζονται και να κινούνται στην Ελλάδα.

Με αυτόν τον τρόπο, ο οποίος κατά βάση δεν θεωρείται παράνομος, το ελληνικό δημόσιο χάνει ένα “βουνό χρήματα” από τέλη κυκλοφορίας και φόρο πολυτελείας! Μάλιστα, αρμόδιοι φορείς της γειτονικής χώρας υπολογίζουν σε 40.000 (!) τους έλληνες που ανήκουν στην παραπάνω κατηγορία!

 

Mercedes, BMW, audi, porsche είναι μερικές μόνο από τις πολυτελείς μάρκες αυτοκινήτων που κινούνται στους ελληνικούς δρόμους “φορώντας” βουλγαρικές πινακίδες. Εύλογα ο μέσος και “κατεστραμμένος” από την κρίση έλληνας, πιστεύει ότι η ανάπτυξη στη Βουλγαρία έχει “χτυπήσει κόκκινο” και ότι ούτε λίγο – ούτε πολύ, όλοι οι βούλγαροι έχουν αποκτήσει τέτοια οικονομική άνεση που κυκλοφορούν με πολυτελή αυτοκίνητα. Κάνει λάθος. Αν μπορούσε να μπει στην καμπίνα του αυτοκινήτου, τότε θα διαπίστωνε ότι το τιμόνι του οχήματος με τις βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας βρίσκεται ένας… έλληνας. Ένας παμπόνηρος και προφανώς με μεγάλη οικονομική επιφάνεια έλληνας, ο οποίος για να γλιτώσει τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας και τον εξωφρενικό φόρο πολυτελείας των ΙΧ, σκαρφίστηκε την ιδέα να βάλει στο αυτοκίνητό του… βουλγαρικές πινακίδες.

 

Η συγκεκριμένη πρακτική κινείται στα όρια της παρανομίας. Υπάρχουν έλληνες που άνοιξαν επιχείρηση στη γειτονική χώρα, αγόρασαν εκεί ένα αυτοκίνητο (συνήθως άνω των 2.000 κυβικών εκατοστών) και το κινούν και στους ελληνικούς δρόμους. Αυτή η περίπτωση είναι νόμιμη, καθώς η Βουλγαρία είναι χώρα μέλος της ΕΕ και κανείς δεν μπορεί να απαγορεύσει μεταξύ δύο εταίρων τη διακίνηση προϊόντων και αγαθών.

Ωστόσο, υπάρχουν και αετονύχηδες έλληνες, οι οποίοι έχουν μάθει το κόλπο:

 

πηγαίνουν στη Βουλγαρία, ανοίγουν στα “χαρτιά” μία εταιρία, η οποία ουδέποτε έχει εμπορική δραστηριότητα, αγοράζουν ένα πολυτελές ΙΧ και το κινούν στην Ελλάδα. Αυτό θεωρείται παράνομο και ήδη οι ελληνικές αρχές βρίσκονται σε επικοινωνία και συνεργασία με τη βουλγαρική αστυνομία προκειμένου να συλληφθούν οι παραβάτες. “Μα, η διαφορά είναι τεράστια… Εγώ, που ασκώ πράγματι επιχειρηματική δραστηριότητα στη Βουλγαρία, να μην εκμεταλλευτώ τη κατάσταση;” αναρωτήθηκε με ειλικρίνεια φίλος επιχειρηματίας από τη βόρεια Ελλάδα που έχει ανοίξει κατάστημα στο Πετρίτσι της Βουλγαρίας. Πήγε στη γειτονική χώρα πριν από ένα χρόνο. Άνοιξε σε χρόνο ρεκόρ την επιχείρησή του και φρόντισε να πάρει ένα αυτοκίνητο για τη μετακίνησή του. Και καθώς εκεί τα αυτοκίνητα είναι φθηνά, έδωσε 14.000 ευρώ και πήρε μία μεταχειρισμένη BMW745, με μόλις… 4.500 κυβικά εκατοστά. Κάθε χρόνο δίνει ως τέλη κυκλοφορίας 120 ευρώ στο βουλγαρικό δημόσιο και άλλα 50 ευρώ στον τοπικό βουλγαρικό δήμο. Συνολικά 170 ευρώ. Αν το είχε αγοράσει στην Ελλάδα, θα έπρεπε να δίνει 1.200 ευρώ τέλη κυκλοφορίας και 3.700 ευρώ φόρο πολυτελείας, χωρίς να υπολογίζεται και το τεκμήριο διαβίωσης! Όπως είπε, δύο είναι οι δεσμεύσεις για να κυκλοφορήσεις αυτοκίνητο με βουλγαρικές πινακίδες στην Ελλάδα: 1ον) να περάσει τουλάχιστον εξάμηνο από την αγορά του στη Βουλγαρία και 2ον) στη θέση του οδηγού πρέπει να κάθεται μόνο ο ιδιοκτήτης του. “Μόλις το έφερα στην Ελλάδα, την επόμενη μέρα ο γείτονας κάλεσε το τελωνείο. Τους τελευταίους μήνες με έχουν ελέγξει τρεις φορές”, είπε. Πάντως, ο ίδιος υποστηρίζει ότι το νέο “κόλπο” των ελλήνων δεν προϋποθέτει καν άνοιγμα επιχείρησης στη Βουλγαρία. Ο αετονύχης έλληνας νοικιάζει εικονικά το διαμέρισμα ενός βούλγαρου φίλου του και ως μόνιμος κάτοικος πλέον της γειτονικής χώρας δικαιούται να αγοράσει αυτοκίνητο!

 

Δεν είναι μόνο τα πολυτελή αυτοκίνητα με βουλγαρικές πινακίδες που έχουν γεμίσει τους ελληνικούς δρόμους. Με μία προσεκτική ματιά γίνεται αντιληπτό ότι στην ελληνική επικράτεια κινούνται πλέον περισσότερα βουλγαρικά φορτηγά και νταλίκες από τις ελληνικές!

 

Ο κλάδος των μεταφορών στην Ελλάδα έχει πληγεί βαριά. Οι εταιρίες μετακομίζουν στη Βουλγαρία, τοποθετούν βουλγαρικές πινακίδες κυκλοφορίας στα βαριά οχήματα και συνεχίζουν να κάνουν τις μεταφορές όπως πριν σε ελληνικό έδαφος. Με αυτό τον τρόπο γλιτώνουν την ελληνική εφορία, πληρώνουν τους οδηγούς με βουλγαρικούς μισθούς, κερδίζουν από τις ασφάλειες και επιπλέον φουλάρουν τα τεράστια ντεπόζιτά τους με φθηνό βουλγαρικό πετρέλαιο.

 

Σύμφωνα με την Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας, η δραστηριοποίηση ξένων οχημάτων στην ελληνική αγορά οδηγεί σε απώλειες εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ από μη απόδοση του αναλογούντος φόρου. Εκτιμάται ότι ο τζίρος ξεπερνά το ένα δισ. ευρώ ετησίως. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα ασφάλιστρα για την κάλυψη αστικής ευθύνης προς τρίτους από την κυκλοφορία φορτηγού στην Ελλάδα για απλή ασφάλιση και όχι μεικτή στη χαμηλότερη κατηγορία, κοστίζει πάνω από 5.000 ευρώ τον χρόνο. Την ίδια ώρα στη Βουλγαρία μια μεικτή ασφάλεια κοστίζει 600 ευρώ τον χρόνο!

 

Όλα τα παραπάνω πρέπει να φτάσουν στα αυτιά του υπουργείου Οικονομικών. Γιατί, συνεχίζει να απομυζά το πορτοφόλι του φτωχού έλληνα, όταν ο πλούσιος έλληνας γλιτώνει την πληρωμή φόρων καθώς έχει βρει ήδη άλλες λύσεις…

 

Danioliptes.gr

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.