Η υποκρισία και το μετρό…

Του Άγγελου Αγγελίδη

Προκαλεί πραγματικά αλγεινή εντύπωση τα «κροκοδείλια» δάκρυα που ρίχνουν διάφοροι φορείς της Θεσσαλονίκης για το «κόκκινο φως» που άναψε η κατασκευάστρια εταιρία.

Οι εργαζόμενοι έχουν σταματήσει να δουλεύουν στα εργοτάξια και στην ουσία το έργο έχει παγώσει. Οι φορείς της πόλης, με την εσωστρέφειά τους και ικανοποιώντας μικροπολιτικά τους ζητήματα, έβαζαν συνέχεια εμπόδια στην κατασκευή του έργου. Ακόμη και ο κεντρικός δήμος, ο οποίος υποτίθεται ότι νοιάζεται για την γρήγορη ολοκλήρωσή του, προσέφυγε στα δικαστήρια για τα αρχαία που βρέθηκαν στην οδό Βενιζέλου. Πέρασε περισσότερο από ένας χρόνος χωρίς να έχει προχωρήσει η κατασκευή του σταθμού στο συγκεκριμένο σημείο, ενώ υπάρχουν σχεδιαζόμενοι σταθμοί, όπου στην περιοχή όπου θα κατασκευαστούν δεν έχει ολοκληρωθεί η απαλλοτρίωση.

 

Οι αντιπαραθέσεις και οι καταγγελίες συνεχίστηκαν χθες με δημόσιες τοποθετήσεις, οι οποίες είχαν σαν κοινό παρανομαστή την ανάγκη απόδοσης ευθυνών για την κατάσταση στην οποία οδηγήθηκε το έργο.

 

Σε φιάσκο ολκής εξελίσσεται για την πόλη ένα έργο ζωτικής σημασίας όπως είναι το μετρό, εκτιμά το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης. “Επανειλημμένως έχουμε κρούσει τον κώδωνα του κινδύνου”, αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ Παναγιώτης Παπαδόπουλος, σημειώνοντας ότι η υπομονή των Θεσσαλονικέων έχει εξαντληθεί και ότι “οι υπεύθυνοι των καθυστερήσεων έχουν ονοματεπώνυμο και πρέπει να σταματήσουν να εμπαίζουν τους πολίτες αυτής της πόλης, που ζουν εδώ και χρόνια σε ένα απέραντο εργοτάξιο”. Η Οργάνωση Κεντρικής Μακεδονίας του ΚΚΕ με ανακοίνωσή της προτείνει “να αναλάβει τώρα το κράτος τη συνέχιση και ολοκλήρωση του έργου, χωρίς την εμπλοκή εργολάβων, με δημόσιο κατασκευαστικό φορέα”. Η υποψήφια δήμαρχος Θεσσαλονίκης Ελεάννα Ιωαννίδου τόνισε ότι “η διακοπή των έργων του μετρό αποτελεί το αποκορύφωμα του εκβιασμού που υφίσταται η πόλη της Θεσσαλονίκης, με τις αέναες τρύπες, την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και τα φυλακισμένα καταστήματα”. “Το μετρό είναι πάρα πολύ σημαντικό έργο για τη Θεσσαλονίκη και θεωρώ ότι θα πρέπει να προχωρήσει το ταχύτερο δυνατόν”, δήλωσε ο υπουργός Μακεδονίας-Θράκης Θεόδωρος Καράογλου.

 

Ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης, από την πρώτη ημέρα που έγινε γνωστή η δήλωση διακοπής εργασιών, χαρακτήρισε την ενέργεια της κοινοπραξίας εκβιασμό. Ο υποψήφιος δήμαρχος με τη ΝΔ Σταύρος Καλαφάτης απέδωσε ευθύνες στον Γιάννη Μπουτάρη για τη στάση του σχετικά με τις αρχαιότητες της Βενιζέλου, ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας κατηγόρησε τον υπουργό Υποδομών Μιχάλη Χρυσοχοΐδη και τον γενικό γραμματέα Δημοσίων Έργων Στράτο Σιμόπουλο, ενώ ο υποψήφιος περιφερειάρχης με τη ΝΔ Γιάννης Ιωαννίδης τα έβαλε με τον Απόστολο Τζιτζικώστα, διότι “επιτίθεται μόνο στους κυβερνητικούς”. Άμεση απεμπλοκή του έργου ζήτησε ο υποψήφιος δήμαρχος Χρήστος Μάτης.

 

Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευάστρια κοινοπραξία του μετρό Θεσσαλονίκης το βράδυ της περασμένης Πέμπτης επέδωσε στην Αττικό Μετρό ΑΕ (που είναι η αναθέτουσα αρχή) δήλωση διακοπής εργασιών. Η δήλωση εκτιμήθηκε ως μέτρο πίεσης στη διεκδίκηση πρόσθετων χρημάτων από τον ανάδοχο, λόγω καθυστερήσεων του έργου. Ο ανάδοχος επικαλείται κυρίως τις πολύμηνες καθυστερήσεις στον σταθμό Βενιζέλου, λόγω αρχαιοτήτων, την καθυστέρηση στην παράδοση του σταθμού της Βούλγαρη λόγω καθυστέρησης των απαλλοτριώσεων, κάτι που συμβαίνει και στο τμήμα από τη Νέα Ελβετία προς το αμαξοστάσιο. Όπως περιγράφει η κοινοπραξία, στον σταθμό της Νέας Ελβετίας υπάρχει πρόβλημα με ένα ρέμα που πλημμυρίζει, στον σταθμό Πατρικίου (διασταύρωση προς Καλαμαριά) έγινε αλλαγή στον σχεδιασμό και η Αττικό Μετρό δεν δέχεται το επιπλέον κόστος, οι μετροπόντικες είναι κολλημένοι στην Ανάληψη και διακόπηκαν οι εργασίες στους σταθμούς Ευκλείδη, Φλέμινγκ, Πανεπιστήμιο και διακλάδωση Δημοκρατίας.

 

Το υπουργείο Υποδομών, πάντως, πρέπει να απαντήσει επίσημα στη δήλωση διακοπής εργασιών μέχρι την ερχόμενη Δευτέρα. Όπως και να έχει, το θέμα θα πρέπει να αντιμετωπιστεί με σοβαρότητα από όλες τις πλευρές. Το Κέντρο της πόλης κινείται και ζει μέσα σε ένα εργοτάξιο, ενώ πλέον η έναρξη λειτουργίας του μετρό τοποθετείται για το…. 2023!!! Εφόσον, βέβαια, πιάσουν και πάλι δουλειά τα εργοτάξια… Διαφορετικά, θα μείνουν να χάσκουν οι κενές τρύπες στο οδόστρωμα…

 

Danioliptes.gr