Η κοροϊδία των Ελλήνων εφοπλιστών με την ανοχή του ΥΠΟΙΟ

Όρους και προϋποθέσεις θέτουν τώρα οι Έλληνες εφοπλιστές, για να συνεχίσει ο ναυτιλιακός κλάδος να συνεισφέρει στην ελληνική οικονομία, λίγες ώρες μετά την παραδοχή Στουρνάρα ότι η εφορία κυνηγά τους μικρούς και αφήνει τους μεγάλους φοροφυγάδες.

 

Στην ετήσια έκθεση της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), όπου επιβεβαιώνεται η ισχυρή θέση των Ελλήνων εφοπλιστών στην παγκόσμια ναυτιλία ακόμα και την περίοδο της κρίσης, ο πρόεδρός της, Θεόδωρος Βενιάμηςκάνει λόγο για «φοροεισπρακτικά μέτρα», που συνιστούν «συνταγματική εκτροπή» και «κλονίζουν» την εμπιστοσύνη μεταξύ του κλάδου και της Πολιτείας. Ουσιαστικά, επαναφέρουν – εμμέσως αυτή τη φορά- το εκβιαστικό κατά πολλούς προς την κυβέρνηση δίλημμα, ή μένουμε αφορολόγητοι ή παίρνουμε τα πλοία μας και φεύγουμε.

 

Αυτό που χαρακτηρίζει ως «φοροεισπρακτικό» ο κ. Βενιάμης, είναι ο υποχρεωτικός χαρακτήρας που δόθηκε δια νόμου στη λεγόμενη «εθελοντική συνεισφορά» των εφοπλιστών στα έσοδα της χώρας, για την οποία είχε υπογραφεί σχετική συμφωνία με τον πρωθυπουργό το καλοκαίρι του 2013.

 

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι δεκάδες φοροαπαλλαγές που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές δεν αγγίχτηκαν, ενώ τα αρμόδια υπουργεία, Οικονομικών και Ναυτιλίας, δεν έχουν δώσε μέχρι στιγμής επίσημα στοιχεία για το ύψος του ποσού που μπήκε στα δημόσια ταμεία «εθελοντικά».

 

Κατά τα άλλα, η έκθεση της ΕΕΕ είναι άκρως αισιόδοξη για τη διατήρηση του ελληνικού εφοπλισμού στις πρώτες θέσεις της παγκόσμιας κατάταξης και τα επόμενα χρόνια, με βασική εκτίμηση ότι θα λήξει η «πιστωτική ασφυξία στις τραπεζικές χρηματοδοτήσεις, που οφείλεται στην αδυναμία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος να διαχειρισθεί το χαρτοφυλάκιο των επισφαλών δανείων και το κούρεμα των χαρτοφυλακίων των τραπεζών τους σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και σε δάνεια με κρατική εγγύηση».

 

Μάλιστα, «αναμένεται ότι θα διορθωθεί το 2014, μέσω των σημαντικών αυξήσεων κεφαλαίου και των τεσσάρων μεγάλων τραπεζών». Δηλαδή, οι εφοπλιστές περιμένουν να ανοίξουν ξανά οι στρόφιγγες των ελληνικών τραπεζών και να δώσουν καινούρια –όπως έχουν χαρακτηριστεί- «θαλασσοδάνεια», τη στιγμή που η νέα στήριξη των τραπεζών έγινε κατά μεγάλο μέρος ξανά με κρατικό χρήμα.

 

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύει το Newsbomb.gr, το 2013, τα οικονομικά στοιχεία του, υπό ελληνική σημαία, στόλου παρέμειναν αρκετά ικανοποιητικά. Παρά την ύφεση, υπερπροσφορά χωρητικότητας, ασταθή ναυλαγορά, μειωμένη πρόσβαση στην τραπεζική χρηματοδότηση, ο ελληνόκτητος στόλος αυξήθηκε σε χωρητικότητα (dwt) και σε αριθμό πλοίων.

 

Το ελληνικό νηολόγιο αριθμούσε 802 πλοία (χωρητικότητας άνω των 1.000 gt) που ισοδυναμούσαν με 41.829.594 gt. και η ελληνόκτητη ναυτιλία παρέμεινε στην πρώτη θέση διεθνώς.

 

Ειδικότερα, ο ελληνόκτητος στόλος αριθμούσε 3.669 πλοία (μεγαλύτερα των 1.000 gt) με 261,63 εκατομμύρια dwt, αντιπροσωπεύοντας το 16,16% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt2.

 

Η ελληνική σημαία κατέχει την έβδομη θέση στη διεθνή κατάταξη (σε dwt) και τη δεύτερη στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) (σε gt). Ο ελληνόκτητος στόλος υπό σημαίες κρατών μελών της ΕΕ αντιπροσωπεύει το 46,72% της κοινοτικής χωρητικότητας (σε dwt). Επιπροσθέτως, οι Έλληνες πλοιοκτήτες ελέγχουν το 18,51% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων (αργού πετρελαίου), το 23,32% του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς φορτίων χύδην σε χωρητικότητα dwt και το 13,81% του παγκόσμιου στόλου πλοίων μεταφοράς χημικών και παραγώγων πετρελαίου σε χωρητικότητα dwt (εξαιρουμένων των υπό ναυπήγηση πλοίων).

 

Danioliptes.gr